31 May, 2010

Facial Treatment

Eermmm.. macam mana nak mula ye??... actually aku x pernah rasa betul2 pergi facial.. selalunya (2-3 tahun lepas la)..aku pergi facial treatment yg khusus utk resdung... so nak rasa yg betul2 facial treatment utk muka yg biasa aku x pernah buat.... tah macam mana last week mimpi apa tah aku terasa nak buat facial lepas terpandang satu artikel kat internet... nak2 duit memang ada dlm tangan kan, so terasa gatal je nak buat... dlm hati ku berkata...dah alang-alang rasa nak buat baik buat terus, nanti kalau tunda2 langsung x pergi la jawapnya... bila lagi nak manjakan diri??.. right?? lama dah pun x buat something utk diri sendiri... duit habis asyik beli barang je...kadang2 terasa jugak nak habis kan utk diri sendiri (memandangkan lum ada baby blh la ckp mcm nie, hehehe).

So aku try servey mana2 pusat spa yg buat facial area Ampang or KL dgn harga yg boleh di pertimbangkan...hehehe.. so jumpa la satu kat area rumah aku jugak... Ampang... Tini's Beauty & Spa.... harga ok lah... and yg penting dekat, so x payah masuk KL... (dasar pemalass nak drive hehehe...). Buat appoinment Rabu ptg utk treatment hr Jumaat lepas, cz public holiday (Wesak day) hari tu, aku takut full cz setahu aku mana2 Spa pun kalau weekends dgn Public Holiday memang pack, so utk mengelakkan aku kena que aku booking time siap2.... senang... so Jumaat lepas dgn sukacita nya aku buat jugak treatment muka nie... bestnya..siap dapat urut kepala dgn bahu sekali... wahh lega sekejap rasanya... nasib baik la duit ngam2 buat facial, kalau tanduk aku tumbuh hari tu, mesti aku masuk buat body massage sekali... mcm best je aku tgk kat sini...hehehe... nasib baik still waras lagi.... so aku paste kat bawah nie gambarajah rumusan problem kulit aku... agak serius jugak la (sememangnya sudah ku duga keputusannya, hehehe).. x leh sekali treatment cz white head, black head dgn minyak kat muka aku agak byk, nak2 liang2 romaku agak besar... makin membesar kut aku rasa, ;) ..... bahagian paling kritikal, area pipi.. tu pasal kalau member2 yg perasan muka aku memang senang kena merah2 bila keadaan persekitaraan panas.... aku nantikan 2nd appoinment ku within 2 weeks ni... daaaaaaaaaaaaa...

No comments: