08 June, 2010

Holiday + kenduri kendara.

Assalamualaikum kawan2... maaf kiranya blog ini sudah lama tidak di update..cewahh seminggu x tulis apa2 kira lama jugak lah tu x updatekan??.... last week busy melanda + pulak x de story yg menarik sgt utk di story... tapi utk hari nie nak share sikit cerita2 perjalan yg aku lalui selama 4 hari bercuti nie... nak kata holiday sgt tak jugak, nak kata full time berkenduri pun tidak jugak.. so half2 la jadinya...

Jumaat - 040610
Aku dah mula cuti hari Jumaat lepas, bertolak pgi dari Stesen bus Bkt Jalil, sampai di Kluang dalam pukul 1pm lebih.... lepas lepak2 kejap kat rumah mertua ptg aku pergi saloon rambut.. i cut my long hair... huhuhu.. dah penndekkk..... so kepala ku dah ringan sikit.... senang nak sampoo... hehehe.. lepas tu lewat ptg dinner kat Bisik-Bisik Batu Pahat... nice place...1st time makan kat sini, my hubby dah terpikat.. nk dtg lagi ke sini katanya... menu2 merangkumi western and local food... suasana lebih kurang mcm Intai-Intai or Bora Ombak.. but with reasonable price... may be pasal bukan dlm bandar... Sorry x leh nak share pic cz semua x jadi, gelap sgt kut...tempat ala2 romantik, x sesuai nak bergambar dgn kamera biasa...hehee... and bintang pun byk mlm tu... gila crazy byk... x pernah aku tgk bintang kat langit sbyk tu kat KL nie.... sayang aku x de kamera 'canggih' yg boleh snap pic2 mcm tu..kalau tak mestii bestt.... lepas dinner aku dgn hubby lepak pulak Batu Pahat Mall, tgk Prince of Presia... full house panggung walaupun cita nie dah ditayangkan dlm 2 minggu lebih.... nice story too..... balik lepak rumah kul 3 pagi... wuaaaaaaaaa ngatukkksssss....

Sabtu - 050610
Pagi2 pukul 8 dah bgn, cz hubby sibuk sgt nak b'fast Mc'd... layan Mc'd kejap lepas pusing2 Kluang pg2 cari kedai tayar... mana ada bukak la nama pun Public Holiday..apaa daaa... so patah balik rumah, berkemas utk ke JB pulak.... coz kena check in Hotel before 2pm kan... kalau tak x dapat bilik besst...hehehe... Kitorang decide nak stay hotel JB cz hari ahad nya ada weedding kat area sini....dah alang-alang nak may sini kan, so bercuti la sekali... konon2nya laa..... gerak dari Kluang dah nak kul 12 tghrari gak... tp kitorang sampai jugak Danga Bay, JB kul 1 lebih, rempit...hehehe... ni kali ke-3 aku lepak M-Suite Hotel, berhadapan dgn Danga Bay... x tahu kenapa aku suka tempat nie, bilik besar, suasana ok... x mahal sgt and x murah sgt, tgh-tgh. X kisah la apa pun orang komen dlm internet pasal hotel nie, tapi aku tetap suka lepak sini... hehehe... my hubby pun sama...


Katil yg sangat besar dan bestt...


Living yg agak selesa jugak...


siap dgn kitchen lagi....

Lepas fresh-up, ptg tu gi rewang (gotong royong sblm majlis) kat rumah Pengantin yg jugak rumah sepupu hubby ku... agaknya muka aku nie muka bunga rampai kut.. mana2 aku pergi dari dulu lagi sblm kawin or lepas kawin pun aku mesti kena bab buat bunga rampai... adeii.... kat sini x byk kerja yg nak di bereskan cz semuanya katering, and ready made.. so senang.... lewat ptg bila aku tgk semua kerja dah stabil, aku dgn hubby gi cabut (jahatkann kitoranggg?? ;p ).. hehehe gi tgk Lagenda Budak Setan kat JJ Tebrau... giloss la paggung paling besar but still full house... gilaa dasyat.... tu la penangan novel LBS ni, fans dah sedia ada....


Tapi utk aku komen cerita nie... errmm zeti, akak sependapat dgn ko.. kita as peminat novel nie, dah terlebih expectation utk filem nie...so bila x berapa nak sampai, agak mengecewakan.... aku x ckp filem ni gagal... filem ni tetap tergolong dalam kategori berjaya cuma pada ku x berapa nak kick utk aku katakan 'WOW'... just pada pendapat aku la.... apa2 pun hubby aku kata best.. (pada ku pelik cz dia x minat filem melayu before, may be pasal dia bukan fans novel LBS, and dia x pernah baca novel nie so dia x de expectation apa2, lucky for him).

Mlm tu lepak mkn kat Steamboat, tempat yg diorang panggil Dataran... aku pun x sure dataran apa..hehehe.. tp kat sini memang byk la jual steamboat2 nie.... lagi sekali mlm nie kitorang sampai hotel around 2 pagi lebih..... teruss ZZZZSSSSSSSSssss...

Ahad - 060610
Pagi kul 7 lebih dah bgn cz nak pi b'fast kat lobby.. lagipun kenduri start kul 10pg (majlis nikah pg, tghhari sandingnya)..... memang liat gila nak bgn...hahaha.... b'fast kat sini pun best2, choice2 pun byk... senak gak perut makan pg2 nie..hehehe...


posing kat luar lobby Hotel sblm kitaorg check out...

1st time duk hotel kul 10am kitorang dah check out... gila awalll.... x byk yg boleh aku story pasal majlis akad nikah nie, simple but nice bertemakan outfit putih purple and hantaran hijau berbalas pink. utk mjlis sanding... satu pengalaman yg menarik blh ku katakan cz 1st time aku tgk dgn kepala mataku sendiri konsep 'TOL' di lakukaan....hehehe.. kelakar gila... Selalu aku baca kat majalah cz dgr orang cerita jee..... pengantin lelaki di kena kan 1st TOL sewaktu baru mula nak berarak oleh bapak2 saudara and sepupu lelaki belah pengantin perempuan... dan kali ke-2 kena TOL kat depan Pelamin pulak oleh mak2 saudara dan sepupu perempuan pengantin... memang hapening gilaaa.... aku rasa kopak jugak la pengantin lelaki kena... ramai tu yg mintak.. aku dgn hubby pun kategori boleh minta cz kitorg dah kawin, tp aku malas nak masuk kat tgh2 acara.... so aku senang jadi pemerhati jee.... so acara selanjutnya aku pastekan gambar je lah ya... mcm dah panjang je nie... hehehe...

Pengantin dgn brg hantaran selepas selesai majlis Nikah...

suka jugak dgn pelaminnyaaa....

Meja mkn damai/beradap... hijau pink nice combination... jarang orang nak ambik risiko tapi diorang ni berani tampil dgn kelainan... yg pasti cantik hasilnya....

Kek pengantin 3 tingkat.

Pengantin lelaki x leh face dgn pengantin perempuan selagi TOL x setle..hehe..

Siap kepung pelamin tapi... hahaha.. block jgn tak block.. mak uda rock laa.. ;p

Sessi rundingan 'TOL'

Sessi penyerahan 'TOL'..

Selamat pengantin baru kak Natrah & Nizam...

perasan nak bersanding lagi nie..hehehe...

Lewat ptg, aku & hubby, sepupu2 hubby satu kereta, parents in law dgn abg & kakak iparku, kami lepak minum kat hentian R & R Machap sblm balik Kluang... lepas tu sampai je rumah, kitorang satu family terus flattt.... lembik gilaaa.. hehehe.. what a trip laaa...


Isnin pagi smlm baru aku gerak balik KL... so aku habiskan baki cuti ku smlm dgn membasuh kain yg bertimbun, hehehe..... kesimpulan keseluruhannya aku seronok + penat... standard la in any event/trip pun kannnnn.... ;)

No comments: