26 May, 2010

Semalam yg Sengal...

Semalam yg sengal..huhuhu.. tu la tajuk yg sesuai utk entry kali nie...

Smlm 1st time interview kat Putrajaya... semangat ni, 6.15 dah bertolak dari rumah... siap tapau M'cd b'fast makan dalam kete takut terlewat, jem ke apa ke.... alih2 sewaktu interview, spoil everything.... x best, tukang tanya pun tak frendly tak mcm yg aku pergi last week... so mood aku terus bertukar... walaupun aku habis awal, pergi parking kereta... 2 x sengal aku dapat... kereta kena block oleh seorang hamba Allah...dah la block kete orang lepas tu pg tarik handbreak... bertambah angin aku satu badan, kalau tak blh jugak aku gagah nak tolak... aku siap pergi cafe beli air kuih still jugak owner x muncul2... aku ckp dgn guard dia pun x blh buat apa cz tu park guest area...so block mana pun yg dia pergi kita x tahu....nak buat annoucement mcm mana??... so dari pukul 9 lebih, pukul 11.30am baru dia dtg.... sampai tertido2 aku dibuatnya dlm kereta menunggu... dah la tu dtg dah la tak minta maaf, say sorry ke angkat tangan ke apa... boleh blah mcm tu jee... langsung tak de sivic betul la orang mcm tu... menyusahkan orang... so daripada aku ada mood nak masuk kerja (kira EL 1/2 day je lah)...terus aku ambik EL full day, balik rumah terus tido pasal aku betul2 dah angin satu badan...karang kalau msk ofis x pasal2 orang lain kena tempias nya... so better aku balik rehat kan badan dan minda semula sblm masuk ofis hari nie....

Hari nie ingatkan dah ok lah mood aku.. so pg2 ok lagi..lepas tu orang bank kol lagi reminder... tensen tul, minggu ni je dah 2-3 kali kol aku mcm aku ni berhutang dgn 'along' pulak.... bukan nya byk mana pun, x sampai setengah k pun...kecoh mcm aku hutang 10-20k... lepas tu pergi KWSP pulak... cr kerani yg biasa, x de lak hari nie, so aku que ambik nombor mcm orang lain... lagi sekali kena orang yg x frendly... ckp mcm aku buat kesalahan besar je, padahal aku nak hantar borang je...borang tu pun memang dah di semak last week dgn kakitangan KWSP jugak... cuma date je yg problem.... cara ckp pagi2 dah sinis... angin gila aku..... habis semua borang yg aku isi tu konon nya salah, siap potong2 lagi...aku ckp la baik2, last week dah 2 orang check borang saya nie, diorang ckp x de problem... salah lagi ke??... diorang tak perasan kut, kan puan salah date? (dgn nada sinis sekali)... ek eleh, aku salah date je, yg ko potong semua amount dgn nombor2 lain tu apahal... angin betul aku.... 2 hari turut2 minggu nie aku jumpa dgn orang yg sengal..... eeeeeeeeeeeeeeeeeeee....

No comments: