19 May, 2010

Satu selesai tinggal lagi satu...

Alhamdulillah... selesai satu.. tinggal lagi satu next week... nak kata ok tak jugak...nak kata tak ok tadi.. pun x boleh kata gak.... kesimpulannya boleh la... ada benda actually aku blh tambah and ckp tadi... tp pasal blank, aku tak tercakap... bila balik baru teringat..knp x ckp mcm ni??..knp x jwp mcm nie??... standard la aku rasa................. so keputusan paling awal 2 week, paling lewat sebulan... nak kata aku tak harap langsung tipu la... tapi cuma yg boleh aku ckp, utk aku lepas agak tipis... walaupun aku termasuk dalam short listed 10 org terakhir, tapi kalau ikut background, calon2 lain lagi hebat2 rasanya, ada budak dari senibina, dari firma akitek... aku je sesat budak business yg ambik autoCAD... its wired pada sesetengah orang ok....

antara soalan..knp u x ambik bank??.. adeii.. pasal saya ada Dip... bank hanya ambik clerk SPM, and officernya (pegawai) yg ada Degree... so orang mcm aku biasanya akan diletakkan atas pagar... sama mcm gomen ni jugak... aku budak business tapi pengalaman kerja dalam bidang construction... so nak minta admin job x boleh nak minta bidang engineering pun x boleh cz x de cert.... tu pasal aku susah nak mohon kerja2 lain..... nasib aku la memang kena end up kat sini je kut...huhuhu....

Ckp pasal bank... BSN... korang pernah berurusan dgn bank ni tak??... x pernah2 aku nak bising pasal perkhidmatan mana2 bank... hari nie x pasal2 darah aku naik pasal orang2 bank nie.... selama nie x pernah ada problem.... tetiba hari nie cari pasal dgn aku... dulu boleh buat statement dlm 1-2 jam sekarang ckp polisi thn baru hanya blh siap dalam masa 3 hari, oklah aku ckp... masalanya sekarang dah masuk hari ke-8 boleh dia ckp dia x pos lagi....... angin gila, kalau x blh pos knp tak call tanya jln penyelesaian bukan x de nom aku, ni nasib baik aku call, kalau tak sampai sudah la diorang peram borang2 aku tu..... huhhhhh spoil mood aku ptg2 nie tau.... benda yg aku boleh setle dlm masa seminggu sekarang dah kena drek jadi 2-3 minggu.... ni ckp baru nak pos, silap2 next week baru dapat... so bila pulak aku nak pi submit??.... adeii... sabar je lah....

ermmm next week satu lagi... yg ni lagi la susah nak lepas.... ratus2 sekali interview... adei.... ;)

No comments: