20 April, 2010

Weekends ku..

Ok, aku kembali berkeja hari nie dalam keadaan yg masih blum 100% sihat... dpt MC semalam je so nak tak nak hari nie kena redah jugak kerja...


Sabtu...
The good news Sabtu ialah, finally setelah kesian kalinya menunggu aku dah dapat beli kamera digital ku sendiri...hehehe..jenama Olympus, pink colour.... thanks kat hubby ku cz sanggup belikan.. walaupun kamera tu tak la secanggih yg ada di pasaran sekarang tapi at least aku puas hati gak la cz dah x perlu pinjam-meminjam lagi kat teman2... naik bosan diorang cz aku duk selalu pinjam je kat diorang kan... so lepas nie aku dah x pinjam2 lagi kat korang k....
Tgh hari Sabtu, aku sampai kat Senawang... tgk umi dgn nenek ku sibuk masak gulai maman kat tunku belakang rumah.. wahh meriahnya..mcm nak berkenduri nie... Umi ckp, family maksu ku dri JB dgn mak teh ku dari Puncak Alam akan bermalam di sini cz senang nak bertolak pg kenduri pagi2 ahadnya... ooo patutlah masak mcm2 nie... wahh meriahh... So mlm tu rumah ku memang meriah... kecohh dgn suara adik2 sepupu... sempat jugak aku buat sambutan ulangtahun ayah ku yg ke 55 tahun...hehehe.. ayah ckp dah tua2 pun kena tiup lilin ke?.. aku ckp, have fun je... saje suka2 lama x buatkan.... lepas makan2, tiup kek... kenduri durian pulak, dari mak teh ku... makk aii makan je kitorang mlm tu....

Ayah tergelak besar bila kitorang suruh dia tiup lilin... hehe..

Pak Teh tgh fokus utk mengopek durian...

adik lelakiku - dia nampak je kemera aim muka dia mula la buat muka sengal depan kamera..adeii..

Ahad

Next stroy pulak... Ahad, sorang lagi cousin ku dah selamat melangsungkan majlis pernikahan dgn tunangnya dalam majlis yg bertemakan warna jingga dan cokelat, majlis serba ringkas tapi sweet...hehehe... dan aku pulak, menahan sakit perut dan kepala sepanjang majlis berlangsung..adeii.. may be pasal terlebih makan mlm tadi.....terpaksa beredar awal cz dah tak tahan balik rumah mak ku, makan ubat (kena paksa makan dgn hubby) terus flat di sana sampai lewat ptg....adeii... Pagi Ahad tu aku dah memang rasa x sedap badan..tapi ku gagahkan jugak hadir cz dah nama pun cousin kan, tak kan la aku x datang... Lepas Maghrib aku dgn hubby pulang la ke Ampang dgn keadaan badan ku yg begitu kurang selesa... akhirnya Isnin MC terus.. hehehe.. tu la serba sedikit jadual weekends ku yg lepas...
Pelamin Nikah Iza berkonsepkan light oren & putih.. nice..

Bilik tidur pengantin, berkonsepkan oren, putih dan cokelat.. Aslo nice..

Wajah ceria pengantin, Iza (lepas kena agah dgn orang kat depan dia..hehehe)

Segmen penyerahan mas kawin....


pic last... wajah2 kesayanganku, umi dan mak2 saudara ku...x cukup sorang je yg tertinggal time ni cz kena kejar anak sedara..hehehe..

Oklah, tu je lah update story for now.. sambung in next entry k... daaa....

No comments: