13 April, 2010

Baju Raya??? + AF

Salam sejahtera semua... hellooo.... apa mood korang hari nie?... mood aku...ermm.... so far so good... boleh la dari mood last week kan... aku baru balik dari PJ, jumpa my favourite tailor utk tempah baju raya this year... yup, i dah tempah.. jgn kata awal ok walaupun bulan Syawal dis year jatuh pada September kiranya ada lagi 4 bulan... tapi hakikatnya tu pun dah dikira lewat, dan dah nyaris2 aunty tailor tu x nak ambik cz dia kata dia dah banyak tempahan... mak aii awallnyaa org tempah sekarang nie... nasib baik dia terima juga tempahan ku cz aku dah memang regular customer kat dia, kalau orang baru dia memang dah x nak ambik..every year mesti ada muka aku dgn muka mak aku tempah kat dia dari kecik sampai sekarang. Walaupun lokasi dah jauh, tapi tetap nak tempah kat dia jugak, cz aku selesa dgn jahitan dia.. bukan x pernah try tempat lain, tapi hasilnya mendukacitakan aku so aku tetap sent kat dia walaupun orang kata mahal dan jauh, janji aku selesa... Aku sibuk2 nak antar awal nie bukan apa cz nk balas dendam, last year dapat buat sepasang je, sebab x sempat nak buat... so kali nie aku prepare awal... hantar sekali 3 pasang tadi... 2 kurung moden dan sepasang kebaya batik.... harap2 menjadi la jahitan2 nya lagi kali nie mcm biasa.
AF8???
Eermm.. aku nak coret sikit pasal AF8 kat sini boleh tak??.. hehehe lama x merepek pasal AF-af nie kan..... secara jujurnya aku x pernah tgk full version konsert sepanjang musim AF8 ni berlangsung...so far la... tapi kadang2 ada tertukar channel jugak kejap2 masa diari atau pun masa konsert utk satu2 lagu je.... Perubahan yg aku nak komplain sikit ialah.. masa diari diorang di kurang kan dari satu jam kebiasaannya menjadi hanya setengah jam tayangan sahaja sehari... dan selama setengah jam tu pulak, aku rasa sangat la payahnya nk tgk sence Linda Jasmin... x best pulak rasanya....x dengar jeritan Linda tu rasa mcm aku x tgk diari lak..hehehe.. tu pendapat aku la.... dan lagi satu....x adil la pada aku, dah la masa diari di potong, masa persembahan pun di potong gak.... knp ye??..dah mcm One in Million pulak perform setengah lagu... mula2 aku x perasan sgt, tapi pasal last week aku bosan, ao main tukar2 ch TV tertgk kejap ulangan konsert... mula2 aku ingat satu dua lagu je rupanya2 semua persembahan di pendek kan lagu2 diorang.... ishh..ishh.. x fare sungguhh.. kalau budak2 lama blh perform full song, siap tarian, siap backup vokal member lagi, siap dgn lagu bonus + lagu Menuju Puncak.... kenapa pulak budak2 baru nie di beri masa pendek2 segala, dah la Menuju Puncak x perform mlm yg sama... x cukup sponsor ke Astro utk hak masa penyiaran... patut lah aku tgk shedule masa Konsert AF blh habis pukul 10.30, cz kalau ikut2 senior diorang semua habis dalam pukul 11mlm. Kesimpulannya, walaupun aku peminat Que Haidar & KRU.... tapi buat Abg Long Norman, anak murid mu tetap tidak mendapat perhatian penonton mcm saya. Harap Maaf.

ok lah, adios korang... see u all in the next entry...byee...

p/s : AF2 the bestt...wahh tetiba tauu... hehehe...

No comments: