09 September, 2012

Mood malam nie...

Hello everyone...Assalamualaikum... Jam baru masuk pukul 12.02 tengah malam.. yeaaa midnite ya... sudah lama gila rasanya x menaip tgh2 malam ni...last sekali rasanya masa study dulu cz nak siapkan assigment... makan tahun dah tinggal tu...hehehe.. karang orang ckp aku buang tebiat lak... may be la kut... terasa mcm nak menulis lak mlm nie... lama x de feel mcm nie..

Ermm nak cerita apa yaa??... kita cerita pasal blog or blogger...boleh?? kenapa kita memblog agaknya.. apa reason korang buat blog..ada mcam2 seribu satu alsan kut orang buat blog. Ada reason personal, diari, suka2, connection dgn family, dan yg paling biasa ialah utk promo business.

Apa reason aku sebenarnya?.. nak tahu tak?.. nak kata utk business, tak la kut, account blog nie bukak sblm aku buat business lagi... kadang-kadang terpikir.. kenapa aku tak buat blog masa aku tgh aktif kehulu kehilir dulu dalam 7-8 tahun yg lepas.. masa tu gila2 aktiviti x duduk diam dibuatnya. Satu Malaysia berjalan dgn kawan-kawan.. Seronok.. tapi masa tu aku x kenal blog ni apa lagi.. kalau tak mesti penuh dgn gambar dgn exciment blog aku... ermmm tp lepas aku dah mula slow dgn aktiviti sosialku, baru-baru nak bertunang, baru la aku nak buat blog nie. Tapi masa tu blog ku lebih pada luahan perasaan... mengarut rasanya masa mula-mula menulis dulu.. emo semacam je..segan lak kalau aku nak baca balik coretan yg aku buat zaman-zaman tu... zaman-zaman tension melampau kata orang...hehehe... blog ku jadikan medium utk lepas kan geram.. ramai kut aku rasa blogger yg mcm aku nie..

Tapi aku perasan selepas kawin, aktiviti sosial ku dah kurang, aku dah jadi semakin malas utk update apa-apa, sebab ku rasanya diri ku ini dah kurang menarik, x de aktiviti yg seronok or fun nak share dgn orang kat sini...Duduk rumah tak kemana selain dgn hubby... jadi segan. Padahal dulu aku la setiusaha kelab yg buat setiap report kalau aku kemana2 dulu... Tp bila dah x involved apa2, dah slowww..lama-lama skill menulis aku pun dah KO.. hancur..jadi lupa mcamana nak buat cerita online. mcm memasak jugak, kalau orang terror tp tak praktikkan, lama-lama kemahiran tu terkubur jugak kan??...

So kesimpulannya utk entry kali nie... aku nk start over again. Start semula.. boleh tak agak2 korang?... ada tak orang nak baca nanti?.. aku nk try mengasah bakat menulis balik.. harap-harap x berkarat dalam sgt la ya..hehehe...

ok lah tu, nk off dulu. korang pun penin karang tetiba enrty peribadi ni panjang. Bak kata Bff aku selalu ckp, alang kalau tulis panjang2, angah x baca tau, angah nak tgk gambar je?.. adeii boleh gitu??.. x kisah la apa2 pun janji x lupa visit my blog ya angah... thanksss.. luv u..
Love others too.. byeeee...
nitee... zzzzzzz...

1 comment:

Anonymous said...

hahaha. hari ni baru trgerak nk bc blog alang. byk entry da trlepas :-). continue blogging. forget my comments. xder gmbr pon xpe. yg penting informative.