01 September, 2010

Main Masak-masak - Roti Goreng Nestum


Hari Isnin lepas aku berbuka dgn Luqman Nul Hakim for the 1st time.. sapa dia??.. hehehe.. anak kawan ku... baru masuk bulan ke5... badan sihat.. geram utk di picit2... hahaha..


so aku dgn kawan2 x sempat nak bergambar sesama sendiri cz attention lebih pada dia... kononya2 dia jadi center of attraction la... but his cute... kat bawah nie aku paste pic comel dia.. nanti aunty jumpa luqman lagi ye.. ckp dgn ibu nak duit raya meh raya dgn aunty nanti k... ;p



Baby boy dgn maknya, Noremy Baiti.... thanks emy cz bwk dia join sekali..


So oleh kerana balik dah lewat smlm, sahur pun aku malas nak makan nak2 adik ku pun malas nak makan berat katanya cz perut dia still penuh cz dah super kat luar... so aku try la buat resepi yg kakak ofismate aku bg... wallahhh.. jadi la pulakk.. adik kata sedap sampai dia demand suruh buat lagi utk berbuka smlm... huhuhu... so yg smlm punya baru la aku sempat snap pic utk share kat sini.... dgn resipi lagi atas permintaan.. angah alang paste kan resepi, jgn lupa try buat tau, sedap....

Roti Goreng Nestum

Resepi ni sesuai utk pembuka selera, atau pun as breakfast atau buat makanan minum petang.... budak2 pun suka nie... penuh dgn zat...



Bahan-bahan

1.Roti Biasa


2. Sardin


3. Butter


4.Maiyonis


5.Nestum/oat


6. Telur


7. Chease

8. Salad/tomato/timun


9. Garam secukup rasa.


Cara-caranya : Leyek sardin dgn maiyonis. Tabur garam secubit dua. Sapukan butter atas roti and then letak kan adunan sardin+maiyonis tadi sbyk mana yg anda suka... letakkan chease sekeping di atasnya... lepas tu letak pulak salad/tomato/timun (ikut citarasa sendiri) di atas chease tu... and then sekeping roti lagi yg telah di sabu butter di telangkupkan di atas bahan2 tadi... celupkan adunan roti tadi di dalam telur (yg telah di pukul dgn garam sikit). Angkat roti tadi dan celupkan pula dalam nestum... golek2nya ia dan masuk ke dalam minyak panas dgn api yg sederhana kecil.. masak hingga kuning keemasan.

Tgk chease nya cair... nyam-nyamm....makan bila masih panas2 suam... lepas tu makan dgn sos cili pula... waahh sure terangkat... hehehe....
aku yg bukan pengemar chease dgn maiyonis pun boleh kalah dgn roti goreng nie..adeii...

3 comments:

Puteripisces said...

sedapnye roti tu...nyum2...dan2 rase lapar...heheheh...nnt nk try gak la...

Cempaka... said...

sila-sila try.. x rugi punyaa.. hehehe...

Anonymous said...

angah akan try bila angah rajin :P.. leh la alang wat utk am...sure dia suka. sila upload resepi2 lain k..