06 September, 2010

Seminggu lagi Menjelang Raya..

Helloo kawan2.. mcmana persiapan raya korang??.. dah setle... ada beberapa hari je lagi tinggal ni...


cek list :

Baju Raya - check dah siap.
Kuih raya - Tempah dah ambil and dah byr setle.
Kasut - dah beli.
Duit Raya - Dah tukar kat bank, setle.
Facial - appoinment dah buat.... dah pergi..setle.
Tudung - ???.. alamak lum beliii.... ermm nak rembat yg lama2 x de match pulakk..
so Sabtu lepas sblm balik Seremban rumah parents.. pergi la singgah kan JALAN TAR (JALAN TUNKU ABDUL RAHMAN).. pada sesetengah orang KL mcm aku nie.. tak sah kalau raya x masuk jalan TAR... so Sabtu lepas tak de istilah 'singgah' ok... terus sangkut kat sana.. jem yg amat...and parking semua full... nak dapat kan parking yg "per entry RM10" pun ambik masa 1 jam que dlm kate... so oleh kerana bonda tersayang kirim belikan alas meja semua.. terpaksa la redah jugak dlm tu... tudung aku x dapat apa yg aku nak.. so aku rembat apa yg ada, just nak match kan color je lah... about fesyen2 tudung nie may be lepas raya leh beli lain kut.... x sanggup aku nak stay lelama kat Jalan nie... aku dan hubby duk selinap2 je dari celah2 kedai.. kalau ikut jalan betul2 memang x bergerak kitorang... dgn cuaca panas lagi masa tu.. wahh menguji iman tul hari tu... tapi alhamdulilah.. kami berjaya mengharunginya dan selamat sampai ke Seremban ptg tu sblm waktu berbuka.





ni lah rupa kesesakan yg ku maksudkan.. pack kann??

Lepas Berbuka.. yeahh waktu bermain bunga api.. orang ckp mcm2 pasal bunga api.. tapi tah la aku tetap nak belikan adik aku bunga api... cuma memilih sikit la choice dan jenis nya..dan yg penting bermain bunga api dgn pemantauan orang dewasa...tu yg penting... kita orang lama.. Nak Raya x de nampak percikan bunga api tak sah kann??.... best jugakkk hubby join sekali..hehehe..


Bukan hubby dgn adik je yg join tau.. Ayahanda ku pun join sekali, jgn marahhh..hehehe. lepas giann mainn.. lama dah x main... dia bukan main yg kecik tau.. dia main yg tembak2 atas bising punyaa...adeii....

Lepas terawih aku sekeluarga keluar lagi ke Bazar Ramadan Dataran Senawang... (mcm mini Jln Tar di seremban) utk cari Songkok adik ku dgn baju Melayu ayah ku dgn tudung umi..... Mcm kat KL jugak.. jalan masuk sesakkkk.... orang ramai... parking jauh menapak... tapi tanpa kekecohan begini tak rasalah persiapan nak sambut raya ye tak??... sorry masa nie x snap pic.. x ingat walaupun ada kemera dalam poket masa nie.... orang pack tapi tak sepack siangnya di jalan Tar... habis shooping dah tengah malam, ayah ku suggest terus sahur kat luar cz rasanya masing2 dah penat takut bila balik nanti tak terbangun utk sahur.... lepas makan semua dlm kul 1 lebih baru sampai rumah... terusss zzzzzzzzzzzz.... kaki lenguhhhhh...hehehe.. tapi seronok dapat spend time weekends with my family, buat persiapan raya sblm raya, memandangkan raya kali nie aku kt rumah family hubby dulu....

Ahad pulak tukar langsir semua, cadar bilik... alas meja baru... hehehe.. kuih muih pun dah setle.. so far ok lah.. byk benda dah setle kat sini x ralat kut kalau aku tak de masa hari 1-3 raya nie.... harap2 la.. tak tahu la sampai masa nanti aku banjir pulak..hehee.. tu lain cerita k.... so mlm tadi baru balik rumah Ampang....

so operasi di rumah sendiri pula baru bermulaa... harap2 dapat setle semua dlm hari Rabu nie.. Khamis dah cutiiiiiiiii...................

No comments: