06 May, 2013

Ini kali ke-3....

Semalam satu hari lagi hari penting dalam sejarah Malaysia.. Iaitu Hari Pilihanraya yg ke-13.. kata singkatanya PRU13... so keputusan rasmi dah keluar pagi tadi.. tp malas nak komen byk2 sebab x pandai sangat berpolitik nie, kalau bapak den, yo lah, sampai kemalam kempen nya...hehehe.. Kepada pihak yg menang, Tahniah di ucapkan moga bertambah makmur dan maju negara kita ini.. kepada yg kalah, boleh kaji mana yg silap, postmotern, boleh cuma lagi PRU14 kalau umur panjang...



Buat diriku ini kali ke-3 dah.. Aku boleh di katakan rakyat yg tegar gak la...hahaha.. cukup umur je terus daftar mengundi...ada orang tu umur dah 30an baru nak undi yg pertama kali...tp at least dia daftar la jugak... ada rakyat yg tak pernah mengundi seumur hidupnya...tp bunyi/komen mcm2...adei mmaakkk..no komen pasal tu, sendiri mau ingat yaaa... ;p

Tapi undi kali nie aku tak dapat nak rasa sangat kemeriahan di pagi hari mengundi tu..sebabnya aku tumbang mlm sebelum mengundi tu... x larat bangun sampai ke pagi... telan ubat aku sambung tido sampai tenghari... bila badan dah kuat sikit baru aku turun mengundi, nasib baik tempat buang undi kat sekolah belakang rumah je... tp yg bagus nya, pergi undi petang so orang dah tak ramai x payah beratur mcm pergi waktu pagi.. terus ke pintu saluran utk buang undi.. balik rumah sambung tido sampai la ke pagi ni... penin2 lalat la dibuatnya aku... keputusan semua baru aku tahu tengahari nie... so rugi kt situ la buat diri ku cz tak rasa kemeriahan buang undi beramai-ramai dengan tunggu keputusan kerana kurang sihat.... Tak pe lah, kalau umur panjang kita jumpa lagi di PRU yg ke 14 nanti k... daaaa...



Undi kali ke3 tapi 1st time kena calit-calit jari, dulu tak de pun... rosak kuku den... huhuhu... ;p

No comments: