27 October, 2010

Jogging..Jogging..Jogging..

Jogging..jogging..jogging... mari lah kita bersenam..hehehe.. tu la topik entry kita kali nie..cewah.. oleh kerana terasa badan ni semakin berat selepas raya hari tu...nak-nak bila doc ckp tekanan darah aku kurang stabil skrg..... so aku dgn member2 ofis ambik inisiatif pergi jogging dalam 2 kali seminggu lepas kerja di Taman Pudu Ulu, Cheras... wahh semangat gila nie cz kata orang selain dapat mengeluarkan peluh, senaman jugak dapat hilang kan stree...betul ke??.. tapi itu la yg aku praktik kan skrg....

Alhamdulillah masuk ni dah 3 kali aku jogging dalam masa 2 minggu..ok lah tu kan..dari 2 bulan dapat buat sekali je...hahaha.... Actually skrg kat ofis ku ada contest... LCT The Biggest Loser...bos besar bet dgn staff2 dia, sapa dapat kurangkan berat badan paling byk akan dapat hadiah... aku x masuk la contest nie cz diorang ckp aku x layak setakat nak turun 3-4 kilo tu x yah masuk...ni contest utk orang yg kena kurangkan minimum 7-8 kilo..ada tu sampai 16 kilo... mulanya contest ni sebulan temphnya... tp kan x logik la nak turun berbelas2 kilogram dalam masa sebulan...so pakat2 semula akhirnya contest ni dilanjutkan sehingga hujung tahun nie iaitu sblm Office Anual Dinner mlm new year nanti.... baru la leh pakai vouge2 kan... cewahhh....

Selain nak jaga tekanan darah, aku pun nak pantau gak semput aku nie, takut menyerang balik... tp so far alhamdullilah setahun dah x kena, last kena rasanya lepas Raya tahun lepas.... so harap2 dgn rutin senaman nie dapat menambahkan tahap stamina dan mengurangkan ketidaksihatan aku lately nie...

So next shedule, Khamis ni... marilah kita beramai2 menjaga kesihatan kita k... kalau kita x jaga sendiri sapa lagi kannn..... ;)

The jogging team (bak kata bos aku... ), Kak wati & Nicole.. sorang lagi kak Roziah ngelat smlm x ikut...hehehe..

cewahhh.... burokkknya rupaa akuuu...... ;p

No comments: