25 October, 2010

Hubbyku kemalangan....

Assalamualaikum..
Baru selamat sampai ke KL malam tadi setelah bergegas balik ke Kluang, Johor ptg Jumaat yg lepas... aku dapat kol dalam pukul 2pm dari seorang mamat cina yg ckp nak tarik kereta ku pg bengkel.. dlm keadaan terpinga2 aku ingat kan kereta yg aku parking belakang ofis yg excident di langgar orang... lepas mamat cina ni try nak explain kat aku pasal kereta excident semua dan still aku x paham lagi sampaikan la di pass telefon ke husband ku... bila dengar suara hubby yg lemah baru aku tahu di baru lepas excident... dilanggar kereta... di langgar kereta baru keluar oleh seorang insan yg baru keluar lesen 'P' jugak. adeiii.. berderau darah ku kejap... ikut perancangan dia akan turun Kl petang tu bas pukul 3pm.. tp dia accident dlm pukul 2pm balik dari sembahyang Jumaat, nak balik rumah ambik beg baju dan terus ke stesen bas, sepatutnya laa. Tapi lain pulak yg berlaku.

Aku pulak bergegas cari tiket bas kat Bkt Jalil (cz last minit takut x de tiket)..nasib baik ada, bas pukul 7pm... jem sikit kat R & R Seremban kerana ada kemalangan berantai bas, van & kereta..so aku sampai rumah mertua Kluang dalam pukul 10.30mlm..... Alhamdullillah tiada kecederaan serius berlaku di badan dan anggota lain, cuma kecederaan di bahagian muka sahaja..terutama di bahagian kening dan kelopak mata... ada dlm 10-12 jahitan kt sana... sian pulak aku tgk dia... lihat dgn sebelah mata buat sementara waktu nie, sehingga jahitan di kelopak mata tu di buka pada 31hb Oct nie.... Doctor ckp kaca depan kereta tu x kena mata sekadar di luaran... nasib baik.

Aku nak jaga sampai bukak jahitan, cuti aku pulak dah habis..ni pun dah unpaid..bukan nak berkira tapi bila aku ofer nak bwk balik sini jaga, mak mertua tersayang ku itu x bagi pulak... so x pe lah... dapat tgkkan dia 2-3 hari nie pun ok lah... Kereta hubby dah masuk bengkel pun, claim insurans insan yg langgar dia, dan alhamdulillah saman bukan atas nama hubby ku cz dia x salah. Saman atas nama pihak yg satu lagi berserta dgn claim2 insurans semua atas nama pihak yg satu lagi tu termasuklah bil2 hospital tempoh hari. Husband ku cuma perlu berehat dalam seminggu dua nie... Kawan2 doakan dia cepat sembuh ya, sekurang2nya sblm majlis bertunangan adik ku pada 6hb Nov depan.... Amin.

rupa sblm balutan di buka..

keadaan mata dia selepas aku bukak pembalut di mata nya, supaya luka2 jahitan tu lekas kering.

No comments: