14 May, 2009

Berat Badan....

Berat Naik???

Sblm kita mula apa2, nak tanya soalan dulu.. agak2 berapa berat badan kalian??... berapakah berat badan anda yg ideal sekali sekiranya telah di campur tolak bahagi dgn ketinggian kalian??.... adakah anda berpuas hati dgn berat badan anda….hehehe?... kalau aku berat badan ideal ku kalau dah ditolak bahagi dgn ketinggian ku, sekitar 48kg-50 kg . Korang??? ok tak soalan pembuka nie??.... saje nak share isu berat badan ku dgn kawan2…

Bosan sejak akhir2 ini telah menyebabkan berat badan ku bertambah. May be terlebih fikir kut…. Dan pada sesiapa yg mengenali diri ku akan notis habitku yg mana akan makan bila mood ku x stabil. Makan dan makan. Kat ofis pun lately duk mengunyah je skrg…… keropok la, biskut la, kuih la, cokelat la…. Dan akhirnya berat badan ku dari 48kg dah naik kepada 51kg…. Ya kawan2 berat sy naik… ok, jgn nak buat muka k, tahu dah jwpan korang, naik sikit pun dah takut, x nampak beza pun… percayalah kawan2, byk bezanyaaa…. Hehehe….. Utk pengetahuan kalian, berat badan ku dulu tidak pernah mencecah lebih dari 50kg sebelum ini. … Dari zaman belajar sampai la ke zaman sblm bertunang berat ku sekitar 44-45kg shj. Sampai kena paksa makan dulu cz under weight. Lepas bertunang berat ku naik mendadak ke 50kg…. tapi alhamdulillah turun semula ke 48kg sblm aku kawin.

Tp sayangnya skrg dah naik semula terus ke 51kg. adeiii…. Huhuhu….. Kalau bosan aku makan, kalau boring aku makan, kalau marah aku makan, kalau tension pun makan jugak…. Habis camne…. , ada orang kata badan naik cz hati senang. Tp pada ku hati tak senang pun lagi banyak makan tauuu…… resultnya padan la muka sendiri…..;). Skrg aku tgh iktiar nak diet balik utk kembalikan berat badan sekitar 48-49kg semula. Kalau tak habis seluar2 dgn baju2 kebaya ku semua dah tak boleh nk di pakai. Dah menjadi semakin ‘mengecil’ la itu baju2…hahaha…. (baju yg mengecil tau, hehehe, boleh ke statement???.... ;p )

Tp tak de lah terpikir nak buat diet yg pelik2… just paling senang aku kurang kan nasi dlm pemakanan seharianku…. Dan oleh kerana aku tak berapa gemarkan sayuran so aku terpaksa penuhkan peti ais rumah ku dgn buah-buahan je skrg. Kalau rasa gatal gigi nak menguyah, kunyah je lah buah2 yg ada kan…..hehehe harap2 x naik lagi berat ni…. doakan dietku berjaya ya kawan2… thanksss…. Amin.

Tu je la benda yg aku nak share kat sini buat masa nie… by the way, this weekends I’m free… ada sapa2 nak isi jadual utk weekends ku kali niee???...hehehe.. kalau tak de, terpaksa la lepak kat rumah je kali nie…. Bak kata husband ku, dah bg masa berehat, nak berjalan jugak dia ni….. well mcm x kenal aku kan, pantang ada free time nie, ada je perkara2 yg akan muncul…hehehe…

Ok lah, korang… selamat berhujung minggu…dan selamat menonton konsert final AF7 pd malam Sabtu ni.….. Take care... luv u all...

Salam sayang.

1 comment:

Puteripisces said...

salam kak...aik ringannye kakakku nie..berat x penah cecah 50kg ker...huhuhu...jelesnye...nk turun berat gak...cube bg petua ckit...