23 December, 2008

Nama Panggilan @ samaran...

hellooo semua... sihat minggu nie??... hehhee.. buat opening mcm blog nie ada followers je...hehehe.. x kisah la, just nak hiburkan hari sendiri...
nak a simple question yg aku nak tanya kat u all... Apa panggilan korang dekat husband korang??... pd yg blm berkahwin or pd yg dah berkahwin...apa pandangan korang.... nak panggil husband korang apa???.... abang (kebiasaanya), sayang, hubby, honey etc...
Pada sehari dua selepas majlis perkahwinan ku, aku di datangi soalan oleh salah seorang ibu saudara ku.... knp aku tak panggil husband ku dgn nama panggilan 'abang'...... pada ibu saudara ku, aku agak kurang sopan bila masih bahasakan diri ku 'saya' dan 'awak' pada suami sendiri..... pendirian ku agak senang.... nama2 panggilan ni terpulang pada individu.... terpulang pada hati sendiri nak menyebutnya.... kalau diri ini belum bersedia atau kurang selesa, amalkan la perkara2 yg kita rasa selesa utk semua..... x perlu hipokrit atau berpura-pura gunakannya kalau ianya bukan datang dari hati ikhlas diri kita sendiri.... aku sendiri di besarkan dlm persekitaraan yg begini.... kedua ibu bapa ku juga tidak mengamalkan panggilan abang-abang nie, namun meraka hidup bersama jugak hingga sekarang. Atuk nenek ku jugak begitu, sampai ke tua mengamalkan panggilan 'awak' dan 'saya'...... kekal bahagia hingga sekarang.
Kesimpulannya, semua nya bermula dari hati.... x kira apa jua nama panggilan yg kita pilih itu, asalkan kita ikhlas mengamalkannya.... ianya akan jadi selesa dan akan lahir lah nilai perhubungan yg tersendiri.... renung2kan la.... ;)

2 comments:

Unknown said...

haa ilang cincin kawin?? kesiannye

Cempaka... said...

yes Na.. apa boleh buat... tak de rezeki nak pakai lagi cincin tu..huhuhu...