28 October, 2008

Persiapan Perkahwinan - Part 1

Yehhaaa…kembali ke coret2 hujung minggu ku…wahh cuti 3 hari penuh sungguh jadual ku…. X larat rasanya… boleh pulak pagi nie x larat bangun….. tambah lak sakit perut..akhirnya aku ambik EL half day ari nie… tgh hari baru masuk ofis… ok la tu janji masuk gak ofis kan…hehehe…… kita teruskan coretan….

Sabtu lepas… dah decide nak balik Seremban dgn Angah Yus…. So pagi tu kemas rumah dlu, basuh kain dulu coz aku jangga balik dari Seremban Ahad esok confirm bertimbun nanti lagi malas aku nak setle kan…hehehe so setlekan yg ni dulu… dlm tenghari pergi Keramat ambik Sijil Kahwin yg aku krusus last week…. Pergi stesen Bandar tasik selatan, ambk angah… masuk highway menuju ke Kajang. Highway byk kereta gak nasib baik x jem….Kat Kajang servey2 kad2 kawin…. Byk gak yg menarik tpi kat sini minta tempoh lama sgt so x jadi aku tempah…masuk highway balik terus menuju ke Seremban. Dlm perjalanan ayahanda ku kol kata dia dah buatkan appointment utk ku kat butik pengantin pukul 5pm… mak aii kena rush la nie, x sempat nk singgah rumah…….. tp rush2 pun sempat lagi berhenti break kat Hentian Rehat Seremban… Angah dah kebulur, cari nasi. Aku sekadar pesan waffle je…….

Persiapan Perkahwinan – Part 1

sempat lagi pose dlm kereta kat hentian nie..hehe...

Masuk highway semula….. selamat sampai kat butik Senawang NS jam 5 lebih… boleh la terlajak time sikit……….hehehee…. discuss sikit, bincang baju, warna… termasuk plih2 baju persalinan… mak aii penin tgk baju persalinan…. Kalau sapa yg kenal aku, diorang tahu, aku jenis x suka byk color sgt…and x suka meleret2…. X suka kembang2 sgt…hahaha… tapi bak kata Angah….pengantin tak kan nak simple sgt….aduhhhhh…. bedal la yg mana punnn….hehhehe…. yg bestnya…bj persandingan ku nanti baju baru cz kat situ x de koleksi yg aku berkenan…akhirnya owner butik tu bermurah hati nak design kan yg baru utk ku….wahhh…meriahhh…hehehe..suka..suka…. bincang sikit pasal khemah & pelamin..bla..bla… akhirnya sampai rumah lepas maghrib…. Umi ku tanya…lama bincang, tolong jahit ke??.. tau x pe…orang tolong jahit manik tadi…hehehe..sabar je lah….

So far dah segi tempahan2 semua dah setle, barang2 pun dah 60% setle.. bunga telur, cadar, bunga penanggar, beg gift semua dah ok…. Mlm tu lepas dinner (umi masak udang dgn rebung…wahh kelassss)….. ayah ajak pergi rumah mak saudaraku, mak lang utk discuss pasal borang kawin..... bla..bla…bla…lepas tu leh pulak sambung pergi beraya kitorang nie…..adeiii… mata dah kuyu nie…hehehe…… pukul 11 lebih sampai rumah terus tido….. penat.

Ahad
Pagi2 dah bangun…. Basuh kereta kejap…. Lepas sarapan siap2 kitaorang bergerak ke Bandar Tampin NS utk tempat tirai bilik pengantin. Rabun tgk jenis2 material kat sini…warna2 lagi… akhirnya lain yg ku pikirkan…lain pulak yg jadi di tempah……. Hahaha… bedal la… aku ikut mejoriti je……malas nak beratkan kepala pikir benda2 nie……. Harap2 hasilnya menjadi… amin. Sampai semula ke Seremban dlm waktu tengahari lepas lunch Aku dgn angah balik menuju ke KL semula…… sampai kat area jalan TAR pukul 2 lebih. Pusing2 kejap kat sana, masuk Pertama kejap…dan akhirnya kad kahwin ku selamat di tempah di Medan Mara setelah berbincang hampir satu jam… lama gila, mcm nak buat kad ribu2 je…hehehe….. masuk kereta balik dlm pukul 4 lebih….angah ajak pergi Shah Alam pulak….so menuju la kitorang ke Shah Alam…. (sakat gila berjalan 2 hari ni)….. lewat petang dari Shah Alam hantar Angah kat Rawang dah time lepas maghrib. Aku Sampai Ampang pukul 9 lebih…. Dah x pikir apa dah… beg x kemas apa dah, mandi terus flat depan tv….hehehe…… wuaaaaaaaaaa sambung esok dgn coretan majlis raya anjuran ku pulak yg selamat berlangsung dgn meriahnya smlm….. wuaa penatt……… zzzzzzzz…….

No comments: