22 June, 2011

Manik - Percubaan ke-2..

Helloooo.. saje nak paste pic manik.. percubaan ke-2.. masih lagi di baju sendiri.. so x berani la nk buat yg bukan2 karang aku sendiri lak yg terpakai.. tpi Insyallah kalau buatkan bj orang lain of course la akan aku buat yg complicated sikit...yg nie yg simple2 je.. ok ke??.




manik ni lebih pada teknik jelujur di bhgian tgh baju mengikut corak dan di tangannya aku buat teknik manik pintal.. . Aku just ikut bunga dan daun nya dgn warna manik yg lebih kurang sama dgn corak nya.. satu baju la jugak... first time pakai bj penuh manik nie.. telah selamat pakai sewaktu wedding Zeti tempoh hari... ;p




Sekali lagi aku gunakan teknik manik berpintal dgn menggunakan warna mengikut corak baju utk lengan dgn kaki baju nie.. cuma bahagian kaki baju aku buat 2 layer dgn di selangselikan dgn labuci.. ohh yg ni kali pertama aku buat teknik berpintal dgn manik bulat..sblm2 nie aku lebih pada manik panjang2..... so ni la hasilnya.... ok ke?... may be kurang menonjol sikit kut, cz warna manik nie terlalu dekat sgt dgn baju nie, aku patut pilih yg lebih kontra kalernya kann??.. tak pe-tak pe, masih belajar lagi..lain kali kita blh perbaikinya di baju2 lain akan datang.... bju ni akan di pakai di majlis Dekwan pulak minggu nie... yezzerrrr.....


No comments: