09 March, 2011

Birthday Suprise & Media Preview

What a holiday laa... oppsss Assalamualaikum dan salam sejahtera semuaa.... Aku start entry kali nie dgn........I end up my holiday with a M/C.. what laa... tapi tak de yg baru pun..memang kalau holiday je confirm i'm flat lepas tu... huhuhu.... ramai dah jangka pun...hehehe.. sorry ye kawan2... Tapi actually aku memang take leave hari Isnin dan Selasa.. cuma Selasa tu dah di tukar kan jadi MC so jimat cuti tahunan aku... (ala2 sambil menyelam minum air la nie)..hehehe.. apa je yg aku merepek nie, sorry salah makan ubat tadi kut...hehehe....

So apa yg aku buat sepanjang 4 hari nie...
Hari Pertama Sabtu, 5hb Mac... berpusing2 di Jalan TAR mencari kain nak di buat baju kurung.. preparation utk musim cuti bulan 5-6 nanti cz byk sgt kenduri kendara, beli la barang sebarang dua sblm aku dgn hubby end up kat Cinema Wangsa Walk tgk cita I'm No.4. Best gak cita nie... bak kata hubby, kalau ada sambungan part 2 nya harus tonton nanti...

Hari Kedua Ahad, 6hb Mac... Happy Birthday to U.. Happy Birthday to my Hubby.. hari nie birthday hubby, aku suprisekan dia bwk pg PD... terdiam kejap dia bila aku ckp nk pi tido kat PD, esok balik.....tp sblm pg PD kami singgah rumah my parents lunch kat sana... sedapnya umi masak gulai maman... huhuhu.. nasib x tapau... Di PD asalnya nak check in kat Hotel Thistle PD tapi pasal dah full hanya yg tinggal bilik2 yg di luar kemamuan aku, so kami check in semula kat Ancasa AllSuites Resort, PD...tempat yg sama kami pergi holiday awal last year, cuma kali ni kami reguest block yg berbeza... tapi mcm 1st expereince dulu, bilik2 kat sini tidak mengecewakan.... sukaaa... so kami x kisah actually nak check in kat sini semula... Asalkan birthday boy sukaa.. x kisah la kan.. lepas check in dah relax kejap aku suprise kan lagi dgn hadiah yg di beli di KL hari tu... lagi la dia terdiam... ;p. Hope u like your present dear. Happy Birhday to u...

Birthday boy lepak tepi pantai sambil makan ABC & Rojak buah..nyam-nyam..

nak mandi x leh so kitaorang lepak je lah tepi swimming pool..
Hari Ketiga Isnin, 7hb... Sblm Check out, harus la berendam dulu dlm laut nie kan... tp yg kurang bestnya, aku berendam sorang2.. memandangkan Docktor lum ckp mata hubby boleh kena air laut so kami x nak ambik risiko, takut apa2 jadi nanti susah pulak... so dia jadi tukang sorang je kat tepi...bising sungguh dia bila dia ckp aku mandi laut mcm celup2 je...hehehe.. nasib la, kalau tak confirm aku dah kena benam dalam air tu mcm tu selalu... ;p. Mandi pagi2 kat sini best, tak de orang... suka hati je nak main air mcm mana pun....

Lepas check out, kami sampai rumah dalam pukul 3... rehat kejap utk next agenda pulak.. aku & hubby dapat tiket pergi Malam Gala Preview filem Hikayat Merong Mahawangsa @ Curve. suka2... Terima kasih Ayu Hamiza & Nurul atas jemputan.... tp yg kurang sukanya cz sesat barat2 aku utk sampai ke sana... gara2 hujan lebat ptg tu, sana sini jalan jem. Dgn aku x tahu jalan nya... berpusing2.... nasib baik keluar awal tadi, akhirnya sampai jugak kat sini lagi 10 min kul 8. dah sampai kat @ Curve... bahgian mana nak pergi pun tak tahu.. wahh nampak sangat aku x pernah masuk sini..adei.. dlm bangunan ni pun kitorang berdua berpusing2 cari tempat.. last2 tanya orang baru jumpa cinema nya.. rupanya kat blok lain, aku kat blok lain..hahaha.. padan muka... sampai cinema tu dalam pukul 8 lebih. Yusri KRU tgh di interview press begitu jugak dgn hero filem nie Steven Rahman... Yg lain x sampai lagi masa nie..... Dalam pukul 8.45pm baru la sorang2 artis lain muncul... Ramai jugak la jemputan utk majlis nie. Ada Dato' Yusuf Haslam, Suhaimi Baba, Sharifah Amani, Lisa Surihani etc...
Yusri KRU Selaku pengarah filem HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA

Antara Artis yg beri sokongan - Lisa Surihani, cantik dia nie in live.

Sharifah Amani - comel

Hero filem nie Stephen Rahman as Merong Mahawangsa
Anuar Zain yg membawakan lagu tema filem nie 'Sedetik Lebih'-smart mlm nie

Edry & Wife, antara yg lewat sampai, jem katanya.. hehehe tapi still lum terlambat...

Majlis bermula jam 9.30mlm sharp... Best filem nie...Satu penghargaan buat KRU kerana berjaya menghasilkan filem sejarah sebegini. X ramai pengiat seni yg sanggup ambik risiko mcm ni. Satu kelainan yg di beri dalam industri Filem Malaysia. Dalam Artikel sblm nie ada mengatakan mengenai teknik CGI dalm filem ni yg banyak, tapi pada aku yg dah menontonnya, teknik2 tu tak berapa kelihatan sangat..nampak mcm nature...itu rasanya harus di puji. Dan yg paling aku dgn kawan2 lain terkejut tu, Skrip filem ni sebenarnya diolah oleh Yusri sendiri.. dgn dioalog2 purba di selit dgn lawak jenakanya, x sangka ianya dari Yusri... wahh abg chik sudah semakin maju tau... Bak kata Nurul, x sangka Yusri leh buat skrip lawak...hehehe... so korang jgn lupa tonton tau... kalau nak tgk orang asing bersilat bagai jgn lupa tgk filem nie tau.... hidup KRU...cewahhh..... ;p

me with mummy to be, Nurul dgn poster filem Merong...

Hari ke empat, Selasa 8hb Mac...Lepas b'fast pergi klinik. badan ku dah x sedap2...selsema x henti2 walaupun balik movie smlm dah makan Panadol solubel. balik klinik rehat kejap, tghhari pergi Hospital Selayang pulak utk check up mata Hubby. Alhamdulillah, doktor ckp radang mata hubby dah semakin baik dan dia dah boleh buat cermin mata. Ubat2 makan masih diteruskan tapi dgn kuantiti yg dah di kurang kan. Alhamdulillah. Mlm pulak aku dgn hubby lepak kat Tasik Titiwangsa sambil makan burger...

Wahhh tu la jadual ku sepanjang 4 hari nie... boleh ke korang baca karangan lebih 360 patah perkataan nie?.. hehehe sorry terpanjang daaa..... mcm x biasa, x suka skip je x yah baca ya... ;p.

kita jumpa di lain entry ya... take care...bye...

No comments: