16 February, 2009

Terlepas Upin & Ipin...

Holaa semua... salam sejahtera...hehehe.. kita mulakan hari baru di minggu baru dgn errmmm.... semangat baru..kononnyaa laaa... hehehe....

so apa cerita weekends kalian... valentine korang....aku x de la sambut bebenar valentine nie...just keluar lepak2 dgn husband je lah Sabtu lepas....

Lepas lunch di rumah, niat asal nak pi tgk movie animasi Upin & Ipin... and guest what..... tiket full house sampai tgh mlm.... terkujat aku dibuatnya, hehe...buat pertama kalinya, aku tgk barisan punyalah panjang hanya kerana sebuah filem animasi Malaysia...what a suprise.... but its a positif site la utk industri animasi melayu, kan??.... yg lawaknya, panggung tu penuh dgn budak2... terasa mcm datang program cuti sekolah pulak... aku dapat infor dari orang2 di panggung mengatakan tiket utk hari ahad tu pun dah full house.... ada yg cari sampai ke TGV KLCC pun dah full jugak....ganas gila penangan upin dgn ipin nie..... adeii... akhirnya malas nak berebut dgn budak2 nie, aku dgn husband beli tiket filem for Sifu and Tongga, lakonan Saiful Apek dan Nabil..... tu pun yg tinggal hanya waktu lepas maghrib...hehe..x pe lah dari x de langsung... kami ambik jugak la yg itu... nak tgk Underworld3 dah beli vcd nya sblm tu (cz niat nk tgk kat rumah je cerita ni), so pick la cerita melayu...hargai la filem tempatan... ;).

Sementara ada nak 3 jam lebih lagi sblm tanyangan... aku dgn husband tgh cari idea nak lepak mana sementara menunggu tayangan nie...nak pergi shopping mall, cdgn husband klcc, times square, mid valley...ermm semua nya kena reject dgn ku....hahaha...aku malas... sure penuh shopping mall kalau dah time2 mcm nie... x larat nak bersesak2 dgn orang.... dan akhirnya aku dgn husband end up lepak kat Empangan Ulu Yam... gila babas adik aku ckp..x de jauh lagi ke nak pg...hahaha.... best gak lepak sini, sambil2 tgk budak2 main kayak, dgn ramai abg2 yg kaki pancing.... borak2 sampai makan rojak buah.... sungguh santai rasanya dgn suasana yg begitu semulajadi...cewahh...ayat x ingatt...... bila dah pukul 5 lebih, kami gerak semula ke panggung di Ampang.... cuma perjalanan nak pulang ke Ampang semula, amat mencabar kesabaran ku akibat kesesakan lalu lintas di sekitar Batu Caves... begang gila aku di buatnya... hari Thaipusam dah habis seingat aku, tapi bazar2 jualannya penuh lagi di kanan kiri jalan...dgn parking sesuka hati.... sungguh mencabar perasaan ku ptg tu.....

Pic kami berlatar belakangkan Empangan Ulu Yam, Sel.

Angah minta review cerita Sifu dan Tongga nie...tapi ala angah sorry la, x sempat la nak karangkan review filem...hehehe.. tapi kesimpulan ceritanya ok lah jugak... x la terlampau A++ sgt and tak la terlampau teruk sgt... still boleh enjoy and gelak lagi dlm panggung ni.... Habis review, terus dinner kat Dagang Avenue... tp tah kenpa mood tetiba kami berdua jadi senyap... rupanya2 masing2 dah penat...makanan pun dah x habis semua.....x tahu knp penat...may be pergi balik Ulu Yam dgn keadan jem tu telah memakan separuh dari tenaga kami.... adeii... kesudahannya x larat nak pusing2 lagi, terus balik and get a rest....

Ermmm... Ahad, x de apa yg menarik sgt.... just layan vcd sampai tghari.... lepas tu pusing2 kat Ampang Park... hantar Husband kat Pudu, balik terus aku zzzz.....
Isnin ku mulakan hari dgn keadaan yg agak kelam kabut... tetiba meja ku penuh dgn tugasan.... dlm hati ku berkata, padan muka ku sendiri, last week merungut sebab terlalu bosan x de kerja, this week, opening dah berderet2 tugasan yg menanti...haaa ambik kauuu.... ;p.

tu je lah kut, diari weekends last week.... x larat nak sambung mengarang dah...hehehe... Aku kena back to paper2 yg menimbun di meja nie...see u all next time... daaa...
p/s: HAPPY BIRTHDAY TO 'PEMANGKU KU"...HEHEH ZETI.. SELAMAT ULANG TAHUN SAYANG.... ;P

No comments: