08 September, 2008

Preview Tayangan Filem “Camp Rock”

06hb Sept 2008

Majlis Preview Tayangan Filem “Camp Rock”

Sabtu lepas aku dapat undangan ke Majlis Preview Tayangan Filem “Camp Rock” sebuah filem Disney yg telah di alih bahasa ke Bahasa Melayu. Undangan yg datang hanya beberapa jam seblm majlis bermula… paginya aku ke ofis seperti biasa cz ari nie aku kena kerja separuh hari…. Dlm kepala dah duk rangka nak masak apa utk berbuka…..nak singgah kedai nak beli apa…semua, nak buat apa..bla..bla.. duk mengelamun mengira waktu sblm pulang tgh hari tu, tetiba aku dapat sms dari seorang ‘adik’ ku…. “akak free tak ptg ni”..”ada dapat pas extra Camp Rock ni???”... aduhh... last minit... aku menjawap ‘pukul berapa ?’... haaa kul 3 ??...rush la ni nak sampai Pavilion, dah la area jalan sesak situ..... so begitu la caranya mcm mana aku akhirnya ptg tu sampai ke Pavilion tanpa ada perancangan awal.... x pernah terpikir nak masuk Pavilion Bukit Bintang nie (cz rasanya bukan taraf ku nak lepak situ, hehehe) , tp akhirnya Sabtu lepas dapat jugak ku pijakkan kaki ku di sana atas undangan teman2.....


Ramai jugak yg hadir disini... Yang hadir dgn pas2 terhad, masing2 di berikan door grift berupa satu paper beg dari pihak Disney.... ada barangan2 Disney dan cendermata dari pihak Camp Rock sendiri & voucer dari Pavilion sendiri.... dah rasa mcm Remaja semula ari tu...hehehe.... (lagipun memang aku blum tua pun, hehehe)...... seblm masuk ada sessi game dgn kanak2 yg hadir oleh MC majlis... aku and geng pulak of course mcm biasa, buat sessi fotoshoot sendiri mengalah kan artis...hehehe.....sekitar 3.40pm Artis2 Alih Suara Bahasa Melayu utk Cam Rock ni hadir bg memeriah kan majlis...antara yg hadir, FARAH, Shawal, Riz, Amelya, Adi & Suki (penyayi lagu tema Camp Rock versi Melayu). Comel ‘adik’ ku si Farah ni... jaket merah ya dik...hehehe..lama x tgk adik pakai jaket tu... mood baik... boleh pulak pakat dgn shawal utk kena kan suki...noughty budak nie...hehee.... para artis yg hadir juga buat sessi main game bersama2 dgn para penonton yg hadir.... meriah... semua yg hadir nampaknya sporting2 belaka....

Habis game sekitar jam 4 ptg, kami di benarnya masuk ke panggung...ermm x ingat panggung nom berapa ari tu.... Cuma yg ingat seat tu di kerusi E14. boleh la... x la depan sgt....hehehe....habis menonton dlm pukul 6.15 ptg... keluar pangung... buat pakatan utk berbuka pulak...di mana yg kami nak port.....memandangkan kami semua berada di tgh ibu kota..utk keluar waktu2 begini amatlah tidak di galakkan...so semua membuat keputusan utk berbuka dlm Pavilion sendiri...... so separuh dari geng pergi booking tempat di Pizza Hut... (paling senang coz malas nak pikir nak makan apa)….separuh lagi pergi surau utk tunaikan solat.

Ha masa nie ada kes lawak sikit…. Sewaktu dlm surau, tetiba aku terasa nak cek kad parking kereta ku.... haaaaaa x de??.. aa sudahhh??.....habis ku selongkar isi2 dlm beg ni..teman2 ku terut menyelongkar beg mereka kut2 aku terpas kat meraka masa parking tadi....... dlm kepala dah duk pikir nak kena burn rm50 ke ni?...hilang kad....adeiii duit lagi time sengkek ni.......... sewaktu teman2 lain tgh solat, aku berlari keluar ke Parking utk cari semula kad2 parking ku, kut2 la tercicir dlm kereta or kat mana2.... hampa.... tiada kesan di mana2.... errmmm dugaan di bulan puasa nampaknya....aku dah mengalah...redaaa je lah.........


Pukul 7 aku turun menyertai teman2 yg dah setia menanti dlm Pizza Hut tu......services akak lembab jugak di sini.... bayangkan...diarg boleh serve sup dgn roti dulu and bukannya minuman, kalau piza kitorang paham la lewat coz ramai orang nie kan air yg pastinya tidak perlu di bancuh pun lambat.....hehehe.... akhirnya kami berbuka dgn sup and bukan nya dgn air.... teman ku agak agresif sikit ptg tu…. “.excuse me, can we have the drink first???”…sekali waiter tu bersuara….”haa drink..aiyooo”…. haaa baru ingat ke??...kitorang dah tercekik dah ni bro….hehehe…. sabar zeti…sabar…relax…dia lupa kut........... hehe funny gak keadaan tu……… berbuka sambil bercerita tentang sence2 yg berlaku sewaktu majlis tadi… yg lawak…yg teruja…yg excited…mcm2 adaaaa….

Selesai makan semua dlm kul 8…borak2 dulu, 8 lebih baru masing2 keluar dari Pizza Hut ni…. Salam2 dgn yg lain… time utk pulangggggggg…. Emy, singgah di kedai Donut & Coffee nak tapau donut utk sahur katanya…. Sekali tgk geng2 lain yg bersalam2 tadi, dah siap tapau dulu…. Ehh bila masa korang sampai sini dulu….hehehe.. sabar je lah….. masing nak sahur dgn donut ke ni??.... Dah puas buat bising depan kedai donut nie, Aku & emy beredar semula ke parking site…. Dlm kepala dah x de niat lain…just nak cari security yg jaga area kereta ku utk bertanyakan apa langkah yg perlu ku ambil kerana kehilangan kad parking. Sekali sampai, security nya warga asing…aku ckp melayu…dia x paham pulak..kena la speaking……… dia tunjuk kan lokasi ke office pavilion… tgh pada aku and emy menuju ke office, sekali aku di sapa semula oleh security tadi sambil di hulurkan satu kad parking…….. ku amatikan kan kad tu…eh mcm kad aku tadi…… emy tgkkk…tgk masa yg tertera di kad tu……ehh kak ni kad kita la tadi……… sahh aku tercicir luar kereta ni tadi…. Nasib baik pak scurity ni jumpa..........selamat rm50 ku ptg tu....hehe... pengajaran utk lain kali yaaaaaaaaa......... remember thattttttt buat kecohhh jeeeeeeee.......

Ok lah..tu je lah kut xtvt ku Sabtu lepas...hari Ahad aku byk habis kan masa berehat di rumah dengan mengemas apa yg patut..... lama x mengemas.... hehehe dah tu jadual duk penuh je.... so smlm aku dapatlah bereskan apa yg aku x dapat bereskan di hari2 sebelum nya...... ok...off sini dulu la...sambung next agenda dlm diari ku..... adiosssss......

No comments: