09 January, 2014

Karma

Lamanya kita tak bercerita tentang sesuatu topik disini kan...sorry la u all, blog nie agak rojak sikit...hehehe.. ada pasal produk  ada pasal biz and ada pasal personal matter.  Ada orang suruh asing-asingkan blog biz dgn personal... but kalau asing blog biz tu nanti jadi blog yg official, tak fun la kan?... dah macam blog syarikat... nanti x de orang nak baca pulak... kalau di selit kan dgn aktiviti2 peribadi sekali sekala, at least terasa dekat diri ini dgn para pembeli sekalian. cewahhh perasan kejap..hehehe..

Apa sebenarnya yang u all paham dgn perkataan Karma ? Secara kasarnya Karma bermaksud :

Hukum Karma boleh didefinasikan sebagai pembalasan atas perbuatan yang dilakukan oleh seseorang samada ianya perbuatan baik atau buruk yang dibalas kembali menurut hukum alam atas apa yang telah seseorang itu lakukan.  Jika ianya perbuatan baik, maka baiklah balasannya dan jika sebaliknya...maka buruklah pembalasan yang seseorang itu akan terima.  

U all percaya ke tidak dgn statement di atas itu? aku pun x tahu kenapa tetiba terlintas perkataan itu dikepala dalam sehari dua nie... Yg aku tahu, setiap kejadian yg berlaku ada hikmahnya. walaupun kadang-kadang berlaku depan mata di kalangan teman-teman rapat yg melalui sendiri pengalaman nie. 

Kita tidak boleh menolak ketentuanNya tp aku juga tidak pernah minta pemblasan di atas apa yg orang lain dah buat pada ku, tapi jikalau mereka menghadapi kesulitan seperti mana yg aku lalui dulu, mungkin itu hanya lah satu kebetulan yg telah di tentukan oleh yg Maha Esa. Pintu maaf masih ku buka seluas nya. Tapi jika tiada sesalan dari mu aku tidak mampu membantu.

Percayalah aku hanya inginkan yg terbaik buat diriku buat dirimu dan buat semua.

Lagipun setelah beberapa bulan ni perjalanan hidupku macam roller coster, Alhamdulillah Sesungguhnya Aku amat Bersyukur di atas ketenangan yg Kau berikan padaku Kini. Terima Kasih yg maha Esa. 

 Alhamdulillah.

No comments: