05 December, 2012

Apa itu GARAM BULUH

ASSALAMUALAIKUM SEMUAA...

Semalam dapat kol lagi dari ayahanda tu, salah seorang saudara tu kena potong kaki. Mungkin kena jangkitan. Makin hari makin pulak yg sakit dalam lingkungan family ku tak kira saudara dekat atau jauh.. mesti ada link sikit2 kan.. Sekarang nie Semua orang dah pandai titik beratkan kesihatan diri sendiri mahupun keluarga termasuklah aku sendiri. Serba serbi kena jaga sekarang... daripada air yg kita minum/makanan/masak sampailah udara yg kita sedut hari-hari semuanya berkaitan.

Sebut pasal kesihatan..tahukah anda tentang khasiat Garam Buluh?.. Bagus utk kesihatan utk menstabilkah PH dalam badan, bagus utk mcm2 penyakit moden zaman ini termasuklah peyakit berangkai orang kata iaitu, kencing manis, darah tinggi, jantung dan mcm2 lagi... meh kita tgk kebaikan nya bersama..








GARAM BULUH mempunyai 1001 rahsia membantu mencegah, merawat pelbagai jenis penyakit.

Kini telah ada Garam Buluh Hai-O yang mana telah terbukti dapat membuang toksin & Asid dalam badan. Garam Buluh Hai-O tidak sama dengan garam biasa kerana ia diproses dengan cara tradisional untuk mendapatkan Mineral yang banyak manakala garam biasa mempunyai kadar bahan kimia yang tinggi terutamanya Klorin, yang digunakan dalam proses memutihkan garam.

Garam Buluh Hai-O telah menjalani proses pembakaran sebanyak 9 kali untuk mendapatkan garam yang bermutu & kaya dengan mineral semulajadi.

KEKURANGAN MINERAL PUNCA SEGALA PENYAKIT

*Kenyataan Oleh Prof. Dr. Linus Pauling (2 Kali Pemenang Nobel Award)


GARAM BULUH Hai-O SATU-SATUNYA MAKANAN KESIHATAN YANG MERUPAKAN MAKANAN HARIAN YANG BOLEH DICAMPURKAN PADA MINUMAN, MASAKAN DAN BOLEH DITABURKAN PADA BUAH-BUAHAN UNTUK MENAMBAH KELAZATAN.

Keistimewaan Garam Buluh

1.100% dari bahan semulajadi

2.Mengandungi 76 jenis zat galian (Mineral)

3.Bersifat Alkali

4.Anti Oksida

5.Mempunyai tahap Ph 10 – 11

6.Mempunyai tenaga Bio


Fungsi Garam Buluh

1.Meneutralkan Asid dalam badan.

2.Meneutralkan bahan kimia dalam badan.

3.Membuang toksin dalam badan.

4.Membantu menyerap vitamin yang diambil dengan lebih berkesan.

5.Memberi lebih tenaga pada tubuh badan.

6.Membantu menyelesaikan pelbagai masalah kesihatan.


Cara Penggunaannya

• Bancuh 1 peket Garam Buluh Hai-O dengan 450ml air (Ukuran cawan mug). Jika terasa terlalu masin, tambahkan sedikit air. (Campur sahaja Jus Sunquick) sodapppp

• Sesuai dibancuh dengan semua jenis air kecuali air berkarbonat (Air bergas),minuman kordial & minuman keras.

Sukatan Penggunaan

• Bagi orang yg sihat 1 hingga 2 paket sehari.

• Bagi ahli sukan, 2 hingga 3 paket sehari.

• Bagi mereka yg menghidap DarahTinggi, Asma, Lelah, Semput, Angin Ahmar, MasalahTulang, Masalah Jantung & Masalah Buah Pinggang….1 paket sehari.

• Bagi penghidap Kencing manis, 2 hingga 3 paket sehari.


RASANYA DAH SAMPAI MASANYA KITA SEKARANG MENGANTIKAN GARAM BIASA KE GARAM BULUH UTK KESIHATAN YG LEBIH BAIK. Garam buluh ni ada 2 jenis. Satu GARAM BULUH jenis minuman, dan satu lagi GARAM BULUH MASAKAN yg dicampurkan dalam masakan bg menggantikan garam biasa.
 
Saya juga rasanya nak beli kan Garam Buluh ini sebagai hadiah utk orang-orang yg tersayang. Kalau bukan kita yg jaga mereka siapa lagi kan?... :)
 
Berminat : 012-6043104

No comments: