26 March, 2012

Mari Ber-Jogging...

Jogging..mari kita jogging..cewah.. dah 2 minggu dah aku amalkan berjogging di petang2 hari samaada hari kerja lepas waktu kerja atau pun hari Sabtu dan Ahad.. minggu nie masuk minggu ke 3 da.. Lokai pilihan kalau hari kerja antara Tasik Ampang Hilir atau pun kat Taman Pudu Ulu cz dekat dgn ofis, tapi kalau weekends aku prefer kat Taman Metropolitan di Kepong cz trek joggingnya berscala lebih besar dan lebih mencabar..... mesti korang tahu kan kenapa tetiba nekad nak bersenam lak sekarang nie.. pasal baju banyak dah x muat la apa lagi...hehehe.. tp antara penyebab jugak aku berjogging nie cz nak betulkan balik saluran pernafasan ku, maksudnya nak tingkatkan stamina, so x de la aku kerap sangat kena asthma nanti.... ni tak balik rumah naik tangga 4 tingkat pun dah termengah-mengah so apa kes tu??.. kena la perbaiki sebelum ia menjadi lebih serius... Nak-nak Sabtu minggu ni aku ada axtiviti hiking bukit Broga dgn member-member ofis, lagi la memerlukan stamina yg lebih, karang malu je kalau aku x larat sampai kat atas nanti. Lupa lak nak ambik gambar bersenam2 hr tu...lain kali la mungkin..



So apa lagi kawan-kawan, mari la kita berjogging, sihatkan badan...



nota kaki : duduk rumah x buat apa, golek-golek depan tv pun blh sakit kepala jadi ye, so solution nya, pg tasik, kita jalan2 excersice kaki.... yeahhhh... ;p

1 comment:

Puteripisces said...

chaiiyyookk kak nor!!sy pn dh lme stop joging2 ni..sbb xde geng..pastu time rajin jer,msti ade halangan..ujan la, kwn tetibe ade hal la..dn sy ni jns x brani lak nk gi joging sorang2,..hehehe..so alternatifnye, sy donlod la video aerobik kt youtube...haaa beraerobik la sy sorang2 kt umah...ok la gak kn..hehehe