04 August, 2011

Minggu Pertama Ramadhan..

Salam sejahtera semua.. lama rasanya x borak-borak dalam nie.... semakin x de mood nak story mory skrg nie cz x de benda menarik yg hapen in my life skrg nie.. balik kerja, pergi kerja..lepak rumah..huhuhu.. no interesting news to share or update..


so Hari nie dah masuk hari ke4 umat Islam berpuasa tahun ni.. so Mcm mana minggu pertama u all puasa??.. dah berapa hari berbuka di luar dah berapa kali masak berbuka & sahur??.. cewahh soalan.. aku 1st day puasa hari tu je sempat la berbuka dgn parents kat Seremban.. 3 hari lepas semua berbuka di rumah sendiri dgn lauk2 dan makanan2 di beli di bazar ramadhan Kg Pandan... x sempat masak apa2 lagi... sahur lak panas kan apa yg ada tak pun aku goreng ayam semata pun boleh layan sahur pg tu....


Soalan yang selalu kedengaran time-time mcm nie adalah perihal keinginan macam nak makan apa, nak berbuka menu apa, nak berbuka kat mana, restaurant mana best kalau bulan puasa nie kan?.. u all x de mengidam apa2 ke?.. aku secara jujurnya, masih memprocess diri bahawa dah masuk minggu pertama bulan puasa, and kena bangun kul 4.30 pg tu prepare sahur utk hubby & adik. And sampaikan hari ni jugak aku blum ada keinginan or rasa nak makan benda2 or makanan2, kuih-kuih yg istemewa. Ada orang bulan puasa, nak kena ada kuih pelita la, ayam percik la, ikan pari bakar la, cendol la, roti john la.... ermmm aku pulak 'feel' pada makanan2 ni lum sampai lagi la.. so buat masa nie aku bedal je apa yg ada and ikut je selera hubby nak makan apa cz aku lum ada selera tertentu lagi. Tapi tak tahu la kalau esok lusa tiba-tiba aku nak kambing golek ke apa ke, tu lain story k.. buat masa nie lum ada lagi...


Weekends nie balik Kluang berbuka dgn family in law pulak.. harap2 ada sedikit perubahan balik kali nie... hopely. 5 bulan x balik sana.. huhuhu.... aku mengharapkan ada perkara yg menarik weekends nie supaya dapat aku warnakan hidupku semula yg mulai suram nie... Apa-apa pun aku nak wish "Selamat Berpuasa kepada semua teman-teman yg sudi singgah di sini... Berhati2 makan bila berbuka and jgn lupa bersahur, ia baik utk kekalkan tenaga kita sepanjang hari k.."


Salam Ramadhan semua..



No comments: