Showing posts with label NurAdelia Raissa. Show all posts
Showing posts with label NurAdelia Raissa. Show all posts

13 March, 2014

Kaw-Kaw Burger Bakar , Waterfront Ampang

Ni posting terlewat. Kejadian berlaku Sabtu lepas, 8hb Mac.

Lama x lepak reramai dgn semua ahli keluarga, nak-nak budak kecik si Raissa ni da pandai borak (dlm bahasa dia la). Seronok...

Jom kita tgk apa yg sempat disnap hari tu...ada few menu yg aku terlupa nak snap sebab sibuk layan Raissa sampaikan dah licin...hehehe... rasanya menu yg tiada dalam gambar dibawah spegehti bolognise, chessywages, Meet Ball apa tah & burger bakar yg adik lelaki aku order, yg tu pun aku lupa dah apa namanya...

KAW-KAW BURGER BAKAR NI CAWANGAN DI WATERFRONT AMPANG, BANDAR BARU AMPANG SELANGOR.
8hb Mac 2014, 8.30mlm
Range Harga makanan dalam RM10 hingga RM40 per-menu.

Actually aku dah lupa dah nama-nama menu dalam ni... so main hentam je lah yaa...

Ni Menu pilihan Umi dgn ayahku. Sehati sejiwa sampai order benda yg sama ;), Standard Grilled Chicken Burger. Agak tinggi saiz sebenarnya, kalau aku makan sure la x habis. 


Antara Kudap-kudap yg ada, Nashos seperti dalam gambar ni, dgn Chessywages (yg x de gambar sebab si Najmi balon sorang x pandang kiri kanan dah).


ni Menu pilihan Baba Mertua adik ku, Chicken Chop


Ni pilihan diri ku sendiri, Lamp Chop...sedap juga



Yg ni aku lupa gak namanya...rasanya Chicken Chop versi grilled kut. hehehe Ni Menu adikku Najmi Naim.


Kecoh mulutnya bila tgk menu, mcm dia boleh makan  je....hehehe.. si comel anak buahku NurAdelia Raissa. Happy 6th Month dear...sekejap je dah setengah tahun berlalu...

so tu je lah overall yg boleh disharekan sewaktu makan-makan di Waterfront  Sabtu lepas... tuk mlm tu bayaran bil menu 8 orang makan ala barat total RM202.00. so ok lah, standard price la... Taste/rasa overall memang sedap, cuma satu je masalah kat sini ialah, servis agak lembab...bukan agak, memang lembab gila... so kalau nk pg sana, pastikan anda bukan betul-betul lapar lagi, kalau tak, ada waiter yg kena makan pinggan dgn gelas lak sebab dah lama sgt tunggu... hari tu pun nyaris-nyaris umi nk mengamuk dah...hehehe..

so tu je lah, komen tetang Kaw-Kaw burger bakar nie.. kita jumpa di lain entry k.... 

daaaaaa... :)


20 October, 2013

Memperkenalkan NurAdelia Raissa

Assalammualaikum semuaa... Entry terlewat lagi...as usual la kan.. hahaha.. semakin lewat entry ku lately adeii....
 
Meet my first Niece.. anak buah yg pertama.. Cucu pertama dalam keluarga.. NurAdelia Raissa Bt Mohd Nadzry, tp we call her Raissa... oleh sebab aku lum ada anak, so anak adikku ni jadi la cucu pertama kesayangan ramai....  Umurnya dah lebih 40 hari skrg... (baru nk bg tau umum, adeii).. sorry Raissa Aunty Long lambat update la sayang... sibuk aunty nie kan... (sibuk apa pun x tahu)...hehehe...
 
Entry lewat mungkin sebab Raissa kena duk dalam wad NICU selama hampir 2 minggu selepas lahir... so agak kabut semua orang masa tu. Dia kena sakit kuning yg melampau dgn jangkitan kuman... alhamdulilah after 2 minggu dah ok sepenuhnya... badan pun dah start naik, bam-bam dah skrg.. and Alhamdulillah juga bila umurnya 30 hari kami dah pun buat Majlis Akikah & Cukur Jambul Adelia Raissa... tp x de pic sekitar majlis, sorry sebab aunty nya ni sampai lewat sebab x leh cuti...sedihhh... tp aunty ada gambar Raissa dgn gaun masa majlis tu je..boleh la kan buat kenangan..
 
 
ni umurnya masa sehari... comelkan.. rambut lebat..
 
ni masa dah keluar wad.. umur antara 2-3 minggu dah masa ni... semakin lama semakin lebih genetik ayah ku ada kat dia..hehehe..
 
ni umur dah 30 hari..sewaktu majlis Aqiqah dan cukur cambul beliau... pink color.. tp still jugak org Tanya baby boy ke gurl?...aiyooo dah pakai gaun kuttt.... daaaaaa.....
 
Sblm rambutnya di cukur... anak papa sgt tauu..
 
 
 
 ok ni lates outlook of Raissa... masa Pagi Raya Aidiladha yg lepas... sudahh botakkk.... lagi sangat anak papa jadinyaaa tau.... hehehe...

 tetiba rindu lak.. ok lah ptg karang Aunty Long dtg jumpa Raissa ok... ;)

ok la tu je nak share kat entry kali nie.. kita sambung next entry ok... Salam Hujung minggu buat semua... take care..
bye....