Showing posts with label Family Day. Show all posts
Showing posts with label Family Day. Show all posts

10 June, 2015

Kembali menjadi Tunangan Orang... :)

Assalammualaikum... Hampir setengah tahun gak x masuk kat sini kan...x share dgn dunia about my life lagi...hahaha.. ada ke dunia yg nak baca dalam nie... titttt.....;p
 
 
Masuk sini baru perasan last entry Apa yg Kau Mahu wahai Hati... hahaha.. time2 tgh serabut gangguan hati byk sgt masa tu.... Tapi Syukur Alhmdulilah...selepas tu peristiwa yg tidak diduga berlaku... Tghari hari Ahad, seminggu sblm raya cina bulan Feb yg lepas...panggilan telefon yg telah merubah seluruh corak hidupku kini serta merubah segala perancangan ku tahun nie....
 
 
Kesimpulan nya, di pendekkan cerita, aku kini selamat menjadi Tunangan orang sekali lagi.... Betul kata orang, Jodoh Mati ketentuan Allah yg Maha Esa...kita tak tahu perancangan Nya untuk kita mcmana dan dalam bentuk yg bagaimana. Dan Alhamdulilah Jodoh ku dtg tanpa aku duga tika itu... berkawan dgn orang lain, admire orang lain, Tapi Akhirnya Allah S.W.T membuka hati ku tuk menerima pinangan kenalan lama yg dah lama menyepi. Syukur keHadratNya, perjalananku dgn dia dipermudahkan dari semua segi. Family kedua pihak dan semua kenalan terpinga-pinga bila aku katakan ada lamaran yg masuk... hahaha.. semua x aspek langsung... Tapi tu lah yg Indahnya Ketentuan Mu yg Allah... Terima Kasih, Syukur...Alhamdullilah...

InsyAllah, majlis Nikahnya dalam tahun ni juga... Doakan ya kawan-kawan...

 
MAJLIS PERTUNANGAN R&N
TARIKH : 31hb Mei 2015
MASA : 2PM
MINI PELAMIN TUNANG : DI JENDELA ARTWORK
GUBAHAN SIRIH JUNJUNG : Sirih Junjung Tanjak Berduri
 
 
 

 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Terima kasih buat semua ahli keluarga kedua belah pihak, sepupu-sepupu, saudara2 lain, kenalan, rakan taulan, jiran tetangga yg membantu dalam perjalanan sepanjang majlis. Tak terbalas jasa semuanya.. Terima Kasih Nor Ucapkan.
 
 

16 June, 2014

Selamat Pengantin Baru Fizi & Atikah

Alhamdulilah... TAHNIAH BUAT FIZI adik kepada adik iparku, yg telah selamat melangsungkan majlis bertandang pada Semalam 15hb June 2014. Pasangan Pengantin nie dah selamat bernikah pada 30hb Mei yg lalu, dan majlis Resepsi sebelah Perempuan telah di lakukan pada keesokan harinya di Labuan. So smlm baru majlis sebelah sini... Alahmdulilah majlis berjalan lancar.



ketibaan Umi dan Ayah ku...pahal garang nar muka umi tu, panehh sgt yaa... hehehe..


Pelamin cantik ni by Butik Perkahwinan D'azzuieena Bridal. Nice touch... Outfit pengantin dan mack-up semua dari butik yg sama. (Nor memang dah aim butik ni jugak for my Big Day nanti) ;p 


SELAMAT PENGANTIN BARU FIZI & ATIKAH 



Selain dari Pengantin rasanya attention lebih kat budak kecik nie jugak.. hp nie penuh dgn muka dia je sepanjang majlis...hahaha... Cucu sulung dua-dua site kan.. so glamour la dia... :) my lovely niece Nuradelia Raissa. dah big gurl dia dah... comel berbaju kurung, mummy jahitkan sendiri ya...


 nenek dia nie sampai-sampai je terus terkam budak nie, nasib baik mood dia baik..hehehe..


mummy jahitkan baju saya..cantik tak?? 


Pengantin lum rasmi lagi...awal2 dia dah pose kat pelamin...hehehe..

 NI la Papa Raissa, Mohd Nadzry...dah mcm nak jadi pengantin lagi sekali dah bang...hehehe..

My brother Family .. Semoga Bahagia hingga ke Jannah...Amin


Pak SU 1st time pegang Raissa tau... before this x berani nak dukung...hehehe.. 

 My small family... Sayang semuanya ketat-ketat...


Desert Area disediakan oleh adik Ipar Nor sendiri a.k.a. Kakak Pengantin. Semua cake hari tu home made by Ayu. Design, Setting semua pun by Ayu…. Cake Cokelat moist, Red Valvet, rainbow cake cup cake, etc… tuk tempahan kalau berminat boleh contact Ayu 012-3823484.



Mak Long sayang Raissa ok...


Alhamdulilah after setengah tahun... after six month, only i can get my rhythm back... I'm slowly recover. I'm slowly get my self confident back. Syukur alhamdulilah. Terima kasih kepada seluruh keluarga ku, seluruh rakan-rakan ku yg sentiasa berada di belakang ku sampai kini... Sayang sangat dgn u all semua... mmuuuuaahhhh...

Ya Allah Terima Kasih atas RahmatMu. 

13 March, 2014

Kaw-Kaw Burger Bakar , Waterfront Ampang

Ni posting terlewat. Kejadian berlaku Sabtu lepas, 8hb Mac.

Lama x lepak reramai dgn semua ahli keluarga, nak-nak budak kecik si Raissa ni da pandai borak (dlm bahasa dia la). Seronok...

Jom kita tgk apa yg sempat disnap hari tu...ada few menu yg aku terlupa nak snap sebab sibuk layan Raissa sampaikan dah licin...hehehe... rasanya menu yg tiada dalam gambar dibawah spegehti bolognise, chessywages, Meet Ball apa tah & burger bakar yg adik lelaki aku order, yg tu pun aku lupa dah apa namanya...

KAW-KAW BURGER BAKAR NI CAWANGAN DI WATERFRONT AMPANG, BANDAR BARU AMPANG SELANGOR.
8hb Mac 2014, 8.30mlm
Range Harga makanan dalam RM10 hingga RM40 per-menu.

Actually aku dah lupa dah nama-nama menu dalam ni... so main hentam je lah yaa...

Ni Menu pilihan Umi dgn ayahku. Sehati sejiwa sampai order benda yg sama ;), Standard Grilled Chicken Burger. Agak tinggi saiz sebenarnya, kalau aku makan sure la x habis. 


Antara Kudap-kudap yg ada, Nashos seperti dalam gambar ni, dgn Chessywages (yg x de gambar sebab si Najmi balon sorang x pandang kiri kanan dah).


ni Menu pilihan Baba Mertua adik ku, Chicken Chop


Ni pilihan diri ku sendiri, Lamp Chop...sedap juga



Yg ni aku lupa gak namanya...rasanya Chicken Chop versi grilled kut. hehehe Ni Menu adikku Najmi Naim.


Kecoh mulutnya bila tgk menu, mcm dia boleh makan  je....hehehe.. si comel anak buahku NurAdelia Raissa. Happy 6th Month dear...sekejap je dah setengah tahun berlalu...

so tu je lah overall yg boleh disharekan sewaktu makan-makan di Waterfront  Sabtu lepas... tuk mlm tu bayaran bil menu 8 orang makan ala barat total RM202.00. so ok lah, standard price la... Taste/rasa overall memang sedap, cuma satu je masalah kat sini ialah, servis agak lembab...bukan agak, memang lembab gila... so kalau nk pg sana, pastikan anda bukan betul-betul lapar lagi, kalau tak, ada waiter yg kena makan pinggan dgn gelas lak sebab dah lama sgt tunggu... hari tu pun nyaris-nyaris umi nk mengamuk dah...hehehe..

so tu je lah, komen tetang Kaw-Kaw burger bakar nie.. kita jumpa di lain entry k.... 

daaaaaa... :)


20 October, 2013

Memperkenalkan NurAdelia Raissa

Assalammualaikum semuaa... Entry terlewat lagi...as usual la kan.. hahaha.. semakin lewat entry ku lately adeii....
 
Meet my first Niece.. anak buah yg pertama.. Cucu pertama dalam keluarga.. NurAdelia Raissa Bt Mohd Nadzry, tp we call her Raissa... oleh sebab aku lum ada anak, so anak adikku ni jadi la cucu pertama kesayangan ramai....  Umurnya dah lebih 40 hari skrg... (baru nk bg tau umum, adeii).. sorry Raissa Aunty Long lambat update la sayang... sibuk aunty nie kan... (sibuk apa pun x tahu)...hehehe...
 
Entry lewat mungkin sebab Raissa kena duk dalam wad NICU selama hampir 2 minggu selepas lahir... so agak kabut semua orang masa tu. Dia kena sakit kuning yg melampau dgn jangkitan kuman... alhamdulilah after 2 minggu dah ok sepenuhnya... badan pun dah start naik, bam-bam dah skrg.. and Alhamdulillah juga bila umurnya 30 hari kami dah pun buat Majlis Akikah & Cukur Jambul Adelia Raissa... tp x de pic sekitar majlis, sorry sebab aunty nya ni sampai lewat sebab x leh cuti...sedihhh... tp aunty ada gambar Raissa dgn gaun masa majlis tu je..boleh la kan buat kenangan..
 
 
ni umurnya masa sehari... comelkan.. rambut lebat..
 
ni masa dah keluar wad.. umur antara 2-3 minggu dah masa ni... semakin lama semakin lebih genetik ayah ku ada kat dia..hehehe..
 
ni umur dah 30 hari..sewaktu majlis Aqiqah dan cukur cambul beliau... pink color.. tp still jugak org Tanya baby boy ke gurl?...aiyooo dah pakai gaun kuttt.... daaaaaa.....
 
Sblm rambutnya di cukur... anak papa sgt tauu..
 
 
 
 ok ni lates outlook of Raissa... masa Pagi Raya Aidiladha yg lepas... sudahh botakkk.... lagi sangat anak papa jadinyaaa tau.... hehehe...

 tetiba rindu lak.. ok lah ptg karang Aunty Long dtg jumpa Raissa ok... ;)

ok la tu je nak share kat entry kali nie.. kita sambung next entry ok... Salam Hujung minggu buat semua... take care..
bye....


16 August, 2013

Salam Aidilfitri 2013


Belum terlewat rasanya nak ucapkan 

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Dan
Seandainya ada salah dan silap kata atau perilaku sepanjang memblog ini atau di alam reality, saya dgn rendah diri Mohon Ampun Maaf Zahir Batin dari kami sekeluarga. 




13 June, 2013

BMW FAMILY DAY 2013

Ahad & Isnin hari tu telah selamatnya berlangsung Family Day bersama-sama rakan business dalam Blue Mania World (BMW) di Gold Coast Morib, Selangor.. Pengalaman yg sangat best... di kelilingi oleh orang2 yg x berapa kita kenal, tapi kerana Biz semuanya menjadi mcm saudara dah.. Mula-mula nak start konvoi tu, diri ini dah rasa kerdil dah, cz semua kenderaan lain besar2, makcik nie sorang ni yg keretanya kecik comel....Tp sangat terharu bila layanan yg ku terima sepanjang Family Day 2 hari nie sama rata dgn orang lain...  Paling terkejut bila time konvoi ke Morib tu ada kereta jaga aku depan & belakang... suprise.. sangat terkejut... yg masa sampai kat Tol Duta, aku di beritahu pasal suruh follow kete depan je... tp bila dah setengah jalan ada kereta hitam belakang jaga setiap pergerakan ku supaya x sesat, siap ckp kat wee chat lagi suruh aku lalu mana... terharu sangat... Terima kasih semua kerana sudi jaga saya walaupun kalian tidak mengenali diri ini sebenarnya... hanya mengenali kita sebagai rakan biz dalam kumpulan yg sama, kalian tidak pernah berkira. Terima Kasih. Pengalaman terindah sepanjang aku buat Biz nie... best... seronok...

Event : BLUE MANIA WORLD (BMW) FAMILY DAY 2013
Date : 9hb - 10hb June 2013
Tempat : Gold Coast Morib Resort, Banting, Sel.

Hari pertama 9hb June 2013

10am - Berkumpul di NZ Curry House, Gombak

11am - Konvoi dimulakan... cewahh lets go. Co-pilot Jaja merangkap my roomate sekali di Family Day nie.

12pm - 1st Pistop... Tol Jalan Duta...  masa gerak dari Gombak tadi aku x perasan kereta byk mana??, sekali berhenti kat Tol ni utk tunggu kereta2 yg lum sampai, baru aku perasan banyak gila kut yg ikut konvoi kali nie, aku tahu pun sebab semua kereta ada reben biru, so dari team konvoi kami la... ada lebih 20-30 kereta kut.. syiookkknyaa... 1st pengalaman aku gak nie konvoi ramai mcm nie.... best...

2nd Pisstop.. Tol Saujana Putra.

12.45pm - 3rd Pis stop, Tol nkve Banting

1.30pm - Sampai Gold Coast Morib Resort..... yeahahh bergambar dulu sblm masing2 dah x rupa orang lak nanti kalau jumpa air kan...hehehe...

 Lepas Lunch tepi pantai kita terus ke aktiviti game.. anak2 ada gamenya, mak-mak dgn pak-pak budak pun kena main game gak sekali...


seronok jerit2 tepi pantai nie sambil main game.. lama x fun mcm nie reramai...



4.30pm - lepas puas main game pantai baru kita org check in bilik. Aku ditempatkan di Apartment 2 bilik... selesa gak lak.. walaupun services agak lembab sini, sebab nak kul 5 ptg pun bilik kami x berkemas lagi...kena la tunggu sekejap.. badan dah penat sia-sia je clener ni kena marah dgn kitaorang... roomate aku Jaja, bilik satu lagi tu ada 2 orang biz partner dari Pahang katanya...

Dah berkemas, cuci muka, yeahhh kolam timeee... heheheh... jom main airrr.... ;p


 8pm - Dinner time... jom...

Ingatkan dinner dalam dewan or cafe, rupanya Penganjur sediakan kitaorg khemah yg berbumbung & berdinding di tepi laut... errrrr sejukkk kena tiup2 angin pantai masuk dlm khemah... plus bunyi2 ombak... best gila... sgt selesa tempatnya dan food pun sedap2...
Ada acara potong kek jugak utk yg sambut birthday bulan Apr, May, June... meriah atas pentas... aikkk yg tak termasuk birthday pun naik, patut la penuh stage...hehehe..  kek pun ada byk...mcm2 versi kek ada..
Hari kedua 10hb June 2013



Lepas breakfast.. Morning walk sebelum terjun dlm kolam for last time before balik... btw, breakfast kat sini sangat sedap.. di masak depan2 kita, panas2... best....




nanti nk dtg sini lagi bawak cik abang..mesti dia suka main air cam gini...


 yeahhh... percaya atau tidak...orang lain semua dah check out balik...tinggal aku, Jaja, CDM Cikgu Din & Yuni, CDM Ramzi satu family yg duk posing-posing tepi laut ni tgh2 panas...hahaha... bukan selalu kan nk dtg sini...


dah jom balik... Lepas di belanja makan oleh CDM Ramzi and Family, Terima kasih yaa... kami rush balik KL.... kul 4 baru masuk semula tol Saujana Putra... adei.. sampai Ampang time orang balik kerja.. wahh bagus jem nya... apa2 pun jem-jem je, tp hati senang, enjoysss 2 hari nie x de hal... mood riang sentiasa...

Pengalaman yg sangat best besama-sama dgn orang2 yg best plus superb.... InsyaAllah aku akan mengikut jejak langkah mereka kelak.. Amin.

Sampai jumpa lagi di lain event....opss next week ada event glamour, baju tak cari lagi weeiii... jom shopppiing.... ;)