28 February, 2013

Lunch Buffet @ Saisaki Japanese Restaurant

Alhamdulillah..burrbbb kenyang.. hehehe.. x sopan k.. tp seriusly memang kenyang... Hari nie kami satu ofis LCT System gi makan Buffet kat Saisaki Japanese Restaurant, Wisma UOA, Jalan Pinang, KL... Sempena hari terakhir 'klik' Nurul Hana dgn kami...kiranya lunch farewell la kata orang... Buffet sini dengan harga RM39.00++ seorang..memang berbaloi-baloi makan kt sini... sedap pun sedap, mcm2 jenis makanan ada, dari yg makanan bermasak, berkuah, bergoreng...sampai la yg tak bermasak (sushi) semua adaa... makan la sampai x larat nak balik dah kitaorang...

Terima kasih Bos sebab belanja kami makan tenggahri..
And utk Nurul Hana, Selamat Maju Jaya di tempat baru, All the best...Good Luck...lastly jgn lupakan kami disini yaa... sob..sob..sob..



Bye...
padahal ni kali ke-3 dah kami makan disini, tp selalu terlupa nak buat entry pasal ni... dah jadi salah satu tempat kesukaan member2 ofis utk buat makan-makan disini... best..

27 February, 2013

Bengkung Tradisional VS Waist Nipper

Bengkung Tradisional VS Bengkung Moden @ Waist Nipper.


PREMIUM BEAUTIFUL korset memang ringkas dan mudah dipakai sewaktu berpantang selepas bersalin.....


Hanya cantumkan cangkuk bengkung PB, perut pemakai pasti kelihatan kemas. Yang menariknya, terbukti mempercepatkan rahim peranakan kecut serta bentuk badan yang comey pasti terhasil dengan pemakaian 8jam setiap hari sewaktu berpantang :-) :-).

Juga boleh menghilangkan kesan parut akibat Bersalin dgn pembedahan. Dah byk testimoni yg berjaya... Antara contoh dibawah nie :
 
   
Berminat boleh contact saya : NOR 012-6043104

Nursing Bra bersama Premium Beautiful

BOLEH KE IBU YANG MASIH MENYUSUKAN BAYI MEMAKAI PB @ PREMIUM BEAUTIFUL KORSET?


 
Persoalan : My baby still breast feed.. nak tanya bra tu boleh buka dan susukan baby at the same time? ~Puan Tie Abu Dhabi.


Jawapan : Terima kasih Puan Tie di atas persoalan itu. Premium... Beautiful -direkacipta sesuai bagi yang menyusu badan. Beberapa keajaiban memakai Premium Beautiful untuk mereka yang menyusukan:-


1) Susu badan tidak akan mengering malahan produksi susu badan menjadi semakin lancar.

2) Anda tidak akan merasai pembekakan susu jika berlaku gap penyusuan kerana cup Premium Beautiful menyeimbangkan pembesaran buah dada dan produksi susu.

3) Payudara anda tidak akan jatuh, malah akan up-lift dgn pemakaian PB. Ini berbeza sekali dengan pemakaian bra biasa yang memberi kesan menekan kebawah yang akan memburukkan keadaan dimana payudara akan jatuh tanpa sedar.

4) Sesiapa yang mengalami payudara yang lembik akan pejal dengan Premium Beautiful.

5) Ciri-ciri long bra Premium Beautiful -'designated specifically for nursing'. -

i) cara penggunaan hanya tarik cup kebawah -mudah dan cepat. Bayi anda tidak akan menunggu lama. Payudara anda akan diampu oleh cup jadi ia tidak akan 'jatuh'

ii) bra cup yang elastik boleh menampung saiz payudara yang 1 size lagi besar. Jika susu datang payudara anda akan membesar 1 size.

iii) Bra yang tidak ketat -boleh menganjal dan tidak menghadkan tumbesaran payudara, ini berbeza dengan nursing bra yang lain yang boleh menyebabkan jangkitan kuman dan kesan tidak selesa pada si pemakai.

iv) Cup Premium Beautiful adalah bersifat kapas 'cotton bra' yang mana memberikesan selesa dan boleh bernafas kepada payudara anda yang mengandungi susu.

Premium Beautiful Long Bra
 
 
Premium Beautiful Short Bra
 
Utk keterangan lanjut contact 012-6043104.

26 February, 2013

Alhamdulillah atas rezeki Mu...

Alhamdulillah.. Atas rezeki-Mu yg Kau berikan padaku yg tidak putus-putus....

Sehari dua nie dapat perkhabaran yg menggembirakan diriku... Walaupun buat Biz nie secara sambilan, mengisi masa lapang utk mencari income tambahan... Bermula sebagai Pengedar dan Sekarang dah masuk tangga pertama sebagai Pengurus... kalau orang lain terus direct dapat, tp aku buat dalam 2-3 bulan sedikit-sedikit dengan order masuk tapi berterusan...

Syukur Alhamdulillah atas kepercayaan semuaa.... Pelahan- pelahan akan ku daki supaya kelak aku akan capai ke Puncaknya....Amin..




21 February, 2013

Majlis Ilmu Suntik Semangat... ;-)

Kata-kata semangat..kata-kata bimbingan...Nasihat... Teguran... Tangan di genggam, tidak dilepaskan.. lampu di suluh supaya sentiasa nampak kehadapan... Bertuah di bawah kepimpinan mereka. Sangat Seronok berada dalam Majlis Ilmu @B32 mlm tadi.. happening gillaaa...

Mengandung 9 Bulan..tunggu hari nak due bukan halangan utk terus membantu kami. Terima Kasih DDM Nurul Ayunni.

Speaker mlm tadi... Segmenmu mlm tadi sangat menyeronokkan.. sakit perut gelak dgn kata-kata mu... Gamat dewan.... Ajaran mu bersahaja tapi penuh berkesan. Terima Kasih tidak terhingga atas keperihatinanmu CDM Cikgu Din @Ahamd Kamaruddin.

Pembakar Semangat...Tiap-tiap munggu nak dengar... Sangatttt...ermmm x tahu nak cakap la.. memang bessst gilaaa... Sayang CDM Kak Ana @ Siti Rohana.


20 February, 2013

MOTIVASI DIRI

Mari kita motivasikan diri sendiri dgn kata-kata di bawah :


- be positive person -
- teringat ayat dlm kat TV3, Kita yg kena ubah nasib hidup kita, tiada siapa mampu mengubah nasib hidup kita kalau bukan diri kita sendiri -


- Alhamdulillah semua di atas diberikan @ disediakan dalam business Hai-O Marketing nie lebih-lebih lagi under BMW group... x perlu risau.. sentiasa dibantu, di motivate, didorong... susang senang bersama -

sapa tak nak income yg tiada limit kan?.. impian semua orang kan?.

Dgn Hai-O Marketing Sdn bhd @ Dengan BMW Group yg Dalam Group B32, impian kita akan menjadi kenyaatan.






Mereka Idola Utamaku dlm Biz ini (CDM KAK ANA & CDM ABG LAN). Akan ku cuba sedara upaya mengikut langkah ajaranmu.

Sapa nak ??
Bonus Pertama = RM3000
Free Set Premium Beaituful = RM2k ++
Peluang Melancong 3 kali Setahun = Pakej 5 Star.

berminat nak join mcm ku, macam idola-idola ku boleh contact 012-6043104 utk free rundingan... ;)

19 February, 2013

Seri Bayu Resort, Pantai Bagan Lalang

Salam semuaa... Nak sambung entry cuti Gong Xi Fa Chai yg lepas k... mcm yg aku beritahu dalam entry masa Family gath @ Melaka hari tu la.... selang beberapa hari, Khamis & Jumaat aku lepak dgn Hubby di Bagan Lalang... unexpected gateway holiday... Seminggu 2 pantai sekali aku pergi... pecah record peribadi sendiri nie...hehehe.. alhamdulillah ada rezeki lebih sikit kali nie... Tapi pasal kitaorang dua nie tak de plan awal so x de la booking bilik sebagainyaaa... asalnya nak try jugak duk kat Gold Coast Morib tu, tp pasal x book, so x de bilik kosong.

So kami decide nak try resort baru kat Bagan Lalang... memang original tempat baru.. x ramai lagi yg tahu, tp nice place, bilik besar selesa... dekat jugak dgn pantai Bagan Lalang, berhampiran dgn Gold Coast Sepang..memang x nampak pantai dari resort nie tp percayalah sangat2 dekat sampai leh jalan kaki gi Pantai ikut tepi resort.. sampai kan kami dua terkejut...kalau orang luar sure x perasan ada resort cantik belakang nie... nice place tu relax... x sesak dgn orang sangat mcm hotel2 ternama yg lain di musim cuti-cuti nie... pilihan yg bagus utk kami yg main redah je nie kan..hehehe.. so nak share sedikit gambar sewaktu di sana..

Lokasi : Seri Bayu Resort, Pantai Bagan Lalang
Tarikh : 14hb - 15hb Feb 2012


   Pilihan Bilik :  Studio Room - diorang ada apartment 2 or 3 bilik with living room sekali.


Suka katilnya.. ada balkoni di setiap bilik/apartment.


Siap ada Dinning @Kitchen lagi.. luas biliknya..

Pantai Bagan Lalang



Leh nampak Gold Coast Sepang... ni seblm air pasang...

 Ni view selepas air pasang..


Sini ada gerai-gerai jugak yg menjual mcm2.. sempat jugak aku rembat 2-3 helai tudung hari tu...hehehe..

Restaurant Atas Air, Bagan Lalang

Boleh tak nak buat enry pasal restauran tp x de ambik gambar restauran ye..adeii.. Makan Mlm kat Bagan Lalang nie meriah...byk kedai makan, mcm port makan malam-malam..byk gak kedai yg buat masakan berasaskan makanan laut cz tepi laut kan..dekat dgn jeti bot-bot nelayan mendarat, so makananan laut sini semua fresh-fresh..best.. So kalau sapa-sapa nak makan makanan laut, tp x mo yg jauh-jauh leh try di sini... dan selepas di selidik dikaji, aku dgn hubby try nak dinner di Restauran Atas Air namanya, sebab restauran nie je yg separuh atas darat, dan separuh lagi di buat tempat makan atas air.. terdengar2 ombak memukul pantai bila kita makan.. kalau nk cari, Restauran ni tepi sekali dlm byk2 kedai makan... tepat2 sebelah area bot tgh naik.. Harga berpatutan.. Rasa..Sedap..not bad. Ala-ala Umbai Melaka pun ada gak.. ;)


Menu kami berdua malam tu.. Ikan Siakap, Ikan Cencaru Bakar, Udang GorengTepung, Sotong Kicap, Kerang Bakar... Macam bukan 2 orang makan kan??... ish..ish.. buruknya perangai..hehehe.. sekali segala lepas geram...


ni menu special mlm tu.. x pernah try mana2 pun Ketam masak sup serai.. 1st time rasa... Sedap, Terangkat... ;p