Showing posts with label hotel review. Show all posts
Showing posts with label hotel review. Show all posts

14 November, 2013

PNB Ilham Resort Port Dickson, NS

Assalammualaikum.. Yang ini entry terlewat namanya... ;p

Aku berkesempatan berkerja as Project Specification Exec di Sribuan Industries Sdn Bhd selama 2 bulan (Sept-Okt2013). And sblm resign hari tu sempat nak follow diorng pergi sambut Anniversary Syarikat yg ke-30 di PNB Ilham Resort, Port Dickson on 26-27hb Okt 2013. Berhampiran dgn Blue Lagoon. 

Its fun outting dgn kawan-kawan baru...nak-nak masa date pg tu kes aku baru setle kat court... memang seronok la kat sana release tension. aktiviti mlm nya mcm funtion2 office yg biasa... Ada dinner,lucky draw and games sikit....dapat la ku bawak balik pendrive 4G sebab menang quiz berkumpulan, buat kenangan dari x de langsung kan, hehehe. Siangnya pulak ada game sukannika dgn tresure hunt... and once again aku menang jugak dlm kumpulan...best gila... tp aktiviti semua tiada gambar...sebab aku x de mood nak bergambar... sekadar blh share dgn u all gambar resort kt sana...sangat cantik view, and sangat menenangkan suasananya. And yes PNB Ilham Resort nie bertaraf 4 bintang. 

PNB ILHAM RESORT, PORT DICKSON NEGERI SEMBILAN



 Landskapnya sangat cantik..aku suka...


 view dari dlm bilik..lawa kan?.. aku dpt Apartment 3 bilik...and aku stay kat Master Bedroom...tah kenapa budak2 lain ni kejar bilik single...x pasal2 aku dapat bilik besar... hahaha...





hall...


ruang legar bilik agak luas...sesuai yg dtg berkeluarga.



ni area dinning/kitchen. ni 1st time aku dtg resort yg ada radio besar tu...hahaha... terbaik la...

King size tuk Master Bedroom... yeahhh siokkk gila tido...

tu je kut nak share kat sini... sebelum terlupa..Buffet Breakfast kat sini pun best...mcm2 ada... kenyang mcm mkn lunch...hehehe... semoga entry nie membantu sapa-sapa yg nak lepak Port Dickson tu...

ok lah Jumpa u all next entry ok... ;) daaaa...

27 May, 2013

Selamat Pengantin Baru Ejarn & Fatin AF5

Assalamualaikum semua... sorry entry ni agak lewat seminggu. Sebabnya blog ni bengong... hehe upload pic asyik x lepas je.. huhuhu.. :-(. plus kerja kat ofis pun tgh menimbun...sempat upload kat fb je...

So berbalik pada wedding nie... aku dapat kad jemputan ni agak lewat, 2 minggu sblm date... tp kebetulan weekends tu aku x de appoinment biz or family, husband pun cakap ON je... so jadinya ke Johor Bharu la aku minggu lepas untuk menghadiri majlis berkahwinan Ejarn & Fatin AF5. Aku dtg atas undangan Ejarn. Kenalan a.k.a 'adik' yg aku kenal hampir 9 tahun lepas....gila la dah besar dia, dah kawin pun...huhuhu.. tp secara jujurnya selepas dia pindah berhijrah ke JB dalam 4-5 tahun lepas, aku dah x jumpa dia,sekadar follow fb dia je, and tak sangka dia still ingatkan aku sampai dapat undangan dari dia lagi. and paling terharu bila dia Nampak aku kat kenduri hari tu, still cam aku, and siap tanya kawan-kawan lain. Sorry la dik, akak dtg sendiri je, kawan-kawan lain semua dh ada anak kecil tak dapat dtg. Akak wakil kan semua ya... dia senyum je... senyuman dia sama mcm dulu gak...


Sblm ke entry Weedding kita nak buat ulasan hotel jap... aku ke JB Sabtu, 8hb May 2013. Stay kat Tune Hotel JB. Tempat kegemaran aku kat M-Suite Hotel tu dah penuh walaupun try booking 2 minggu sblm date... dapat je kad nak terus book tapi sana nak full, terpaksa la aku dgn hubby buat pertama kalinya duduk kat Tune Hotel. Bukan pilihan di masa akan datang rasanya, kecuali terpaksa sebab biliknya kecik. tapi Clean la...everthing kena charge sana, aircord, tv, tuala... malah check out dia kul 11am agak awal, bila x keluar on time diorang matikan electricity.

oohh ya aku tertinggal hanger kat sana.. huhu.. ;p off record.

biliknya just ada basic need. Oklah bagi org yg tak nak lepak dalam bilik kan..



MAJLIS PERKAHWINAN EJARN - FATIN AF5

DATE : 19 MAY 2013

TEMPAT : DEWAN JUBLI INTAN, JOHOR BHARU

Sudut Autograph & Ucapan





Sangat Suka Pelamin dia... cantik.. termasuk walkwaynya..


Meja makan beradap/ makan Damai / Kek pengantin

Ketibaan pengantin.. naik terkejut aku tgk adik nie.. asal la ko x potong rambut dik.. nasib baik akak x de gunting kat tangan, kalau tak.. nnak aje akak gunting...huhuhu...


Tapi marah pasal rambut tu tak lama, aku jadi sejuk bila tgk pengantin ni senyum.. still tak berubah senyuman u alls sejak dahulu... akak sukaa... ;)




siap ada zapin johor lagi time raja sehari tgh santap. ada Boria gak rasanya, tapi aku dah gerak balik KL. Tak sempat tunggu...



Aku, Hubby dgn Sabhi Saddi atau lebih aku kenali dgn nama Boy.. mcm dah 'membesar' je budak nie.... sama macam Ejarn gak, bertahun kut dah tak jumpa dia.. dah bergerak solo dah dia... good for him. All the Best to you Boy.

Ni lagi sorang geng adik nie.. Dior. Nice to meet you again. Semoga kerjaya anda bertambah maju dan gemilang.. dah fofular jgn lupakan akak k... ;)
SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT EJARN & FATIN kak Nor ucapkan. SEMOGA BAHAGIA HINGGA AKHIR HAYAT. Buat Fatin, Jaga Ejarn sebaiknya... dia tetap 'adik' kitaorang selamanya... ;). Ada umur panjang, ada rezeki kita jumpa lagi k...

19 February, 2013

Seri Bayu Resort, Pantai Bagan Lalang

Salam semuaa... Nak sambung entry cuti Gong Xi Fa Chai yg lepas k... mcm yg aku beritahu dalam entry masa Family gath @ Melaka hari tu la.... selang beberapa hari, Khamis & Jumaat aku lepak dgn Hubby di Bagan Lalang... unexpected gateway holiday... Seminggu 2 pantai sekali aku pergi... pecah record peribadi sendiri nie...hehehe.. alhamdulillah ada rezeki lebih sikit kali nie... Tapi pasal kitaorang dua nie tak de plan awal so x de la booking bilik sebagainyaaa... asalnya nak try jugak duk kat Gold Coast Morib tu, tp pasal x book, so x de bilik kosong.

So kami decide nak try resort baru kat Bagan Lalang... memang original tempat baru.. x ramai lagi yg tahu, tp nice place, bilik besar selesa... dekat jugak dgn pantai Bagan Lalang, berhampiran dgn Gold Coast Sepang..memang x nampak pantai dari resort nie tp percayalah sangat2 dekat sampai leh jalan kaki gi Pantai ikut tepi resort.. sampai kan kami dua terkejut...kalau orang luar sure x perasan ada resort cantik belakang nie... nice place tu relax... x sesak dgn orang sangat mcm hotel2 ternama yg lain di musim cuti-cuti nie... pilihan yg bagus utk kami yg main redah je nie kan..hehehe.. so nak share sedikit gambar sewaktu di sana..

Lokasi : Seri Bayu Resort, Pantai Bagan Lalang
Tarikh : 14hb - 15hb Feb 2012


   Pilihan Bilik :  Studio Room - diorang ada apartment 2 or 3 bilik with living room sekali.


Suka katilnya.. ada balkoni di setiap bilik/apartment.


Siap ada Dinning @Kitchen lagi.. luas biliknya..

Pantai Bagan Lalang



Leh nampak Gold Coast Sepang... ni seblm air pasang...

 Ni view selepas air pasang..


Sini ada gerai-gerai jugak yg menjual mcm2.. sempat jugak aku rembat 2-3 helai tudung hari tu...hehehe..

Restaurant Atas Air, Bagan Lalang

Boleh tak nak buat enry pasal restauran tp x de ambik gambar restauran ye..adeii.. Makan Mlm kat Bagan Lalang nie meriah...byk kedai makan, mcm port makan malam-malam..byk gak kedai yg buat masakan berasaskan makanan laut cz tepi laut kan..dekat dgn jeti bot-bot nelayan mendarat, so makananan laut sini semua fresh-fresh..best.. So kalau sapa-sapa nak makan makanan laut, tp x mo yg jauh-jauh leh try di sini... dan selepas di selidik dikaji, aku dgn hubby try nak dinner di Restauran Atas Air namanya, sebab restauran nie je yg separuh atas darat, dan separuh lagi di buat tempat makan atas air.. terdengar2 ombak memukul pantai bila kita makan.. kalau nk cari, Restauran ni tepi sekali dlm byk2 kedai makan... tepat2 sebelah area bot tgh naik.. Harga berpatutan.. Rasa..Sedap..not bad. Ala-ala Umbai Melaka pun ada gak.. ;)


Menu kami berdua malam tu.. Ikan Siakap, Ikan Cencaru Bakar, Udang GorengTepung, Sotong Kicap, Kerang Bakar... Macam bukan 2 orang makan kan??... ish..ish.. buruknya perangai..hehehe.. sekali segala lepas geram...


ni menu special mlm tu.. x pernah try mana2 pun Ketam masak sup serai.. 1st time rasa... Sedap, Terangkat... ;p



09 January, 2013

M-Suites Hotel, Johor - Weekends gateway

Assalamualaikum semuaaa... dah berapa hari ya x update blog.. aku dapat melepaskan diri dari kesibukan kota sebentar.. Alhamdulillah, dapat rezeki sikit, so dapat la round2 dgn Hubby... sebab kebetulan aku memang balik Rumah Mertua Sabtu tu, so Hubby dgn aku setuju ambik cuti Isnin utk lepak kat JB 2 hari.... walaupun penat jalan-jalan tp best cz dah lama x jalan2 luar dari Kuala Lumpur nie...


AHAD 6HB JAN 2013

Bertolak hari Ahad ke JB dari rumah mertua di Kluang... Cek in di M-Suites Hotel, Johor Bharu... x ingat kali keberapa disini..tetap jadi pilihan no.satu kalau nak stay di JB nie.. cuma kali nie, 1st time la stay selepas M-Suites ni ubahsuai setahun lebih nie... so ni antara gambar2 bilik selepas ni ubahsuai(reno). Konsep moden, x de dah Bali style tu... Lapang, clean + nice.. best...

 

 king bed yg sgt best mcm dulu-dulu masa stay kt sini gak..

Ruang menonton yg santai...


satu je kurangnya bilik baru nie, x de bathtub...yg old wing dulu ada bathtub..
 



So alang-alang kami dah lewat, x dan nak lunch di luar..kami lunch kat Restaurant Bistro bawah hotel je... pun mengalami perubahan juga... warna-wrna deco yg terang2 semuanya... nasib baik makanan-makanannya pun still good... ;)



aku ambik crispy chicken chop... sos nya sangat sedap... habis licn aku makan..


Hubby order set nasi dgn asam pedas (lunch set)... portionnya macam nak makan satu kampung... pengsan nak habiskan... tp sedap.. Asam Pedas nya pekat, stail Melaka.. terangkat beb...


 Dessert kami ambik Banana split..nyum..nyum...

Dah habis makan tengahari... off to JPO (Johor Premium Outlet) buat kali ke 2 dalam 2 bulan nie... 1st time bulan Nov hari tu x beli apa-apa... so kali nie, ada la shopping sikit2....



 
Seronok mamat nie memborong..lepas barang dia..lepas dia..dia..... hehehe.. tangkapan (bak kata angah, kail) aku hanya sehelai jeans putih,... Alhamdulillah... yg lain semuanya barang dia... tak pe Asalkan sayang happy I OK je...  ;). Wahh statement....n

Check-out Ahad 7hb Jan 2013



mamat nie check-out dari atas sampai kasut semua barang JPO..aduhaii, x sabar-sabar nak pakai..hehehe..


Otw balik, Singgap kat Ayer Hitam jap memborong kerepek2 utk ayahbonda (diorang kirim kerepek siput)...aku lak memborong utk member2 ofis.. meriah smlm makan dgn mcm2 kerepek... semua sedap-sedap..

Dah penat dah panasss....Jom balik KL... kita jumpa lagi next entry yaaa... ;p