Showing posts with label Family Gath. Show all posts
Showing posts with label Family Gath. Show all posts

04 September, 2014

25hb August - 10 Years Fadam members

10 tahun dahulu...
Bermula 25hb August 2004 sehingga kini 25hb August 2014...
10 tahun dulu baru kenal mereka..
10 tahun dulu masih remaja..
10 tahun dulu we gain lots of new adventures. New experience..
10 tahun ni penuh dgn gelak tawa, senda gurau, diselang seli dgn dugaan tangis sekali sekala.
10 tahun dulu ada yg masih bersekolah, sekarang ramai dah berkeluarga sendiri, ada yg dah beranak pinak...
 
Tapi ukhuwah kita masih disini...
 
Saya sgt sayang dgn mereka semua..
 
Termasuk yg tidak dpt hadir majlis ulangtahun ke-10 nie..walaupun setahun merancang, tapi Tuhan yg menentukan segalanya... Apa2 pun kalian tetap di hati... dan tuk tuan rumah Farah Diana dan Adam, terima kasih diucapkan buat kalian berdua. Kerana kalian akak dpt kenal dgn begitu ramai org... dpt kenal mereka2 yg hebat ini.. rapat dari dulu sampai skrg  dah ibarat saudara sendiri.. aduii emo lak.. so sblm terlebih emo nor belanja gambar ni je lah ye.. :-D
 
cuba menampilkan konsep warna 10 tahun dulu...Ungu @ purple sentiasa warna pilihan di hati kami.
 
Lokasi : FLORA CAFE, KUALA LUMPUR
Tarikh : 16hb August 2014 (kami buat gath awal atas sebab masing2 tak available on 25hb)
Masa : 2pm
 
Terima kasih Zeti sebab settingkan semua dari booking sampai ke table set... cantik sangat semuanya.. food kt sini pun sedap2...walaupun tak ramai but we had so much fun... tq girls..
 
HAPPY 10 YEARS ANNIVERSARY FADAM MEMBERS
 










 


ulasan lain tuk event nie boleh tgk blog zeti.. http://thehopelesshomemaker.blogspot.com/2014/08/128-celebration.html

04 June, 2013

Majlis Kesyukuran & Tahlil


Alhamdulillah Sabtu lepas 1hb June 2013 bertempat di rumah keluargaku, dah selamat mengadakan Majlis Kenduri Kesyukuran sempena Adik Iparku yg bakal melahirkan anak sulung dalam musim raya nanti..... plus kenduri Tahlil sempena menyambut Ramadhan yg bakal tiba lagi beberapa minggu sahaja lagi nie. Plus juga Akikah satu bahagian lagi utk adik ku... Kenduri macam-macam namanya nie...buat sekali harung semuanya... menu Kambing kari je yg di tempah orang luar, menu lain macam ayam goreng rempah, gulai nenas ikan masin, tauhu masam manis masak rewang @ gotong royong siangnya. seronok ramai-ramai. Cuma kena tahan penatnya je lah... ;). Gambar tak dapat nak ambik banyk cz sibuk kedepan kebelakang jaga makanan/ lauk dan sebagainya... gambar yg sempat ambik nie pun gambar sewaktu nak tunggu majlis bermula. Bila dah mula, simpan kamera/hp semua, tugas sudah bermula.

Alhamdulillah dgn kehadiran tetamu yg ramai, majlis berlalu dgn jayanya. Terima kasih pada semua tetamu yg hadir. yg memberi mcm2 kuih-muih, buah tanya, kami amat berterima kasih. Terkejut umi byk dapat kuih, kuih lagi banyak dari lauk... sorry tak sempat nak snap pic. Tapi apa-apa pun memang meriah. kita jumpa lagi kenduri tahun hadapan. InsyaAllah... ;)


Petang hari, tgh sibuk pasang khemah.

Semua dah ready...tgh melepak sambil tunggu orang surau dgn pak imam sampai...


dah berjumpa apa lagi...sessi bergosip...hehehe.. ;) mak-mak sedara with bapa saudara.

Yg di raikan mlm tu, adik sepupu ku dan adik iparku Ayu (kuning). sorang bersalin bulan puasa, sorang lagi bersalin musim raya...

Dah ready semua...tinggal nak ngap je... hehe.. alhamdulilah tetamu semua ckp lauk semua sedap2...
Alhamdulilah, tetamu ramai sampai keluar, kt dalam, kat dapur... ;)

18 February, 2013

Family gath @ Pengkalan Balak, Melaka

Assalamualaikum pembaca sekalian.. cewahh.. orang lain yg raya aku yg bercuti-cuti ni... Bisiness x cuti tau,  tapi blog yg cuti.. x ber 'update'...hehehe.. sibuk kehulu ke hilir dari pantai barat ke sepanjang selatan Tanah air.. cewahh... so kita pendekkan entry dgn kata-kata, kita bykkan gambar2 je k... Oleh kerana cuti Public Holiday sempena Raya Cina baru-baru nie, Family decide nak buat small gath, kehadiran mana yg ada la, cz plannya memang x sampai seminggu.. last2 jadi juga walaupun x dapat nak kumpul kan keseluruhan ahli Keluarga Melah Ghani, dapat separuh pun dah kira Alhamdulillah... Lokasi lepak2 cousin2 sekali dipilih di rumah mak lang sebab rumah dia tepi laut... lama x berjimba di tepi laut dgn family semuaa.. besstt...

Lokasi  Gath : Rumah Mak Lang Senah Pengkalan Balak, Melaka
Tarikh : 10-11hb Feb 2012
Nice View kan.. ni view di rakam sewaktu pagi dan senjakala..





Time berjimba-jima dgn cousin semua di laut Melaka.. ooo lupa + anak-anak buah sekalian... yehaaa... ;p


Malam masa berBBQ... kenyang sampai pagi... terima kasih semua yg hadir memeriah kan aktiviti family kita... next time kita wat lagi yee....